سلامت نیوز : یک کارشناس امور جوانان معتقد است که دولت و وزارت جوانان، حل مشکلات و معضلات به جوانان را رها کرده و دیگر هیچ دغدغه ای در این حوزه ندارند.

داریوش قنبری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: متاسفانه رسیدگی به مشکلات جوانان در سال های اخیر به ابزاری تبلیغاتی برای افرادی که می خواهند کاندید ریاست جمهوری شوند، تبدیل شده است و پس از رسیدن به خواسته های خود، مشکلات جوانان دوباره به فراموشی سپرده می شود.

وی افزود: این روزها حل معضل شغل و ازدواج به دغدغه اصلی  تبدیل شده است، اما شواهد حاکی از آن است که این دو معضل جوانان هیچگاه قرار نیست بر طرف شود. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی حداقل به معضل اوقات فراغت جوانان به شکل ویژه نگاه شود.

این کارشناس با اشاره به ضرورت توجه به اوقات فراغت جوانان برای کاهش آسیب های اجتماعی جامعه افزود: در سال های اخیر هیچ ارگان یا نهاد خاصی ویژه رسیدگی به موضوع اوقات فراغت جوانان تشکیل نشده است.

قنبری معتقد است که در بحث اوقات فراغت نیازمند راه اندازی ارگانی ویژه هستیم،چه، نه وزارت جوانان و نه سایر ارگانها دولتی و خصوصی اقدام خاصی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان انجام نداده است.

به گفته این کارشناس، در بحث اوقات فراغت می توان با آموزش های تخصصی، میزان مهارت آموزی جوانان را با آموزش های تخصصی بالا برد و از این طریق اندکی از معضلات شغلی جوانان برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha