سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 62392

سلامت نیوز :محمد مهدی گویا بابیان این مطلب افزود: اولین کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری در کشور در کرمانشاه راه‌اندازی شد و آمار تعداد بیماران در این استان نشان دهنده تلاش همکاران بوده و مثبت است نه نشان دهنده بیشتر بودن بیماران در این استان، در صورتی که بسیاری از استانهای دیگر در این زمینه عقب هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تاکید کرد: ایدز یک مشکل بهداشتی نیست بلکه به عنوان یک مشکل توسعه‌ای و اجتماعی در سراسر جهان شناخته می‌شود لذا پیشگیری از آن هم ویژگی خاصی دارد به این معنا که یک دستگاه یا نهاد مسئول کنترل آن نیست بلکه بسیاری از وزارتخانه‌ها و به ویژه نهادهای مردمی باید در این کار مداخله کنند.

وی با اشاره به اینکه با گذشت ۳۰ سال از بروز عفونت ایدز هنوز واکسنی برای این بیماری وجود ندارد و علی رغم وجود داروهای نگهدارنده بسیار خوب، هنوز داروی قطعی برای درمان آن ساخته نشده است.

وی افزود: این عفونت در سال 2011 دو میلیون و 500 هزار مبتلا و یک میلیون و ۷۰۰هزار مرگ را در کارنامه خود ثبت کرده است.

گویا گفت: اکنون مصرف مواد محرک و آمفتامین ها یا همان شیشه به شکل نگران کننده‌ای رواج یافته موجب جنون جنسی و افزایش احتمال ابتلا به عفونت HIV/AIDS می‌شود و متاسفانه این روند بیشترین سرعت را در آسیای میانه و خاور میانه دارد.

گویا با ذکر این هشدار که تا دو دهه آینده حتی با بهترین اقدامات در سال یک میلیون ابتلای جدید خواهیم داشت افزود: رسانه ها باید به مردم اطلاع دهند و مردم حق دارند که در زمینه ایدز اطلاعات لازم را به دست آورند.

وی تاکید کرد: این آموزش ها باید در سطح وسیع در خانواده، مدرسه، دانشگاه و جامعه در سرلوحه کار مسئولان قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha