نماینده مردم قروه و دهگلان در پی حادثه آتش‌سوزی دبستانی در روستای شین‌آباد، در نامه‌ای سرگشاده‌ای به وزیر آموزش وپرورش، استعفای وی را به صلاح کشور خواند.

سلامت نیوز: نماینده مردم قروه و دهگلان در پی حادثه آتش‌سوزی دبستانی در روستای شین‌آباد، در نامه‌ای سرگشاده‌ای به وزیر آموزش وپرورش، استعفای وی را به صلاح کشور خواند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، حامد قادرمرزی، در پی حادثه آتش‌سوزی دبستانی در روستای شین‌آباد که منجر به فوت و مصدومیت دانش‌آموزان این مدرسه شد نامه سرگشاده‌ای به وزیر آموزش و پرورش نوشته است.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هر نماینده در برابر تمام ملت مسؤول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید.

                                                                                             (اصل ۸۴ قانون اساسی)

وزیر محترم آموزش و پرورش

جناب آقای دکتر حاجی بابایی

با سلام

همانطور که استحضار دارید اواخر هفته گذشته زمانی که دانش‌آموزان مدرسه محله شین ‌آباد پیرانشهر خود را برای تعطیلات آخر هفته آماده می کردند، در کلاس درس آنها بخاری نفتی کلاس آتش گرفت و ۳۶ دانش آموز در آتش سوختند. این دانش‌آموزان دختران ایران، آینده سازان این کشور و مادران فردای این مملکت بودند. دخترانی که با هزاران امید و آرزو به مدرسه رفته بودند که دانش‌ بیاموزند و علمها را یاد بگیرند که شاید عالمان فردای این سرزمین باشند. غافل از اینکه در عالم مدیران تدبیری برای عالم شدن آنها شاید اندیشیده نشده بود. شاید اگر موضوع انشایی به آنها می دادند که می خواهید در آینده چکاره شوید؟ آنها با هزاران عشق و امید و علاقه می نوشتند معلم، مدیر، پزشک، دکتر و ... ولی معلمان، مدیران و دکترهای مدیر امروز چه آسان فردای امید آنها را از آنها گرفتند. دیشب خبر آمد که یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده پیرانشهر فوت کرد. در یک جمله کوتاه خبر مرگ زندگی و امیدی بسیار برایم آمد که شاید با تدبیری اندک می شد از آن جلوگیری کرد!. بله، "ســـیران یــگانه"دخترک معصوم هم وطنم به خاطر بی تدبیری سیستم مدیریت آموزش و پروش کشور با دردهای جانگداز سوختن درگذشت و سپیده های فردای سرزمین ام را بی " سـیـران" کرد. ایران من از این به بعد سیـــرانی کم دارد. آقای وزیر به نظر شما این مهم است؟!!!!.

جناب آقای حاجی بابایی، شما مجری قانون و من قانونگذار و ناظر بر اجرای صحیح قانون هستم. شما خودتان قبلاً ‌در سمت قانونگذاری بوده‌اید و به اصل سی ام قانون اساسی خوب واقف هستید که ؛ دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات تکمیلی را تا سرحد خودکفایی کشور بطور رایگان گسترش دهد. همچنین از بند ۳ اصل سوم قانون اساسی اطلاع کامل دارید که؛  آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و تعمیم آموزش عالی.

 اما کمی تأمل لازم است تا بدانیم که در مسیر آموختن و آموزش چه رایگان سلامتی و جان این دختران ایران به هدر رفت. "یــگانه"آنها معصومانه جان داد و خداوند به همه ما صبر دهد و به سایر صدمه دیدگان این حادثه تلخ رحم کند. «شین‌آباد» امروز غرق در ماتم و «شین» است. شما روز یکشنبه به مجلس آمدید و گفتید؛ " از حالا تا ابد هزاران بار عذرخواهی می کنید." اینکه شما اندکی از تقصیرات و قصور خود و مجموعه تحت مدیریت خود را پذیرفتید خوب است. آیا می دانید که عذرخواهی شما بیشتر شبیه لطیفه بود تا عذرخواهی.! طی مراسم عذرخواهی گفتید که مشکل از قصور معلم ناشی می شود! مگر معلمان زیر نظر شما فعالیت نمی کنند؟!. اصلا چرا نگفتید تقصیر از دانش آموزان است که لباس گرم زیاد نپوشیده اند که احتیاج به بخاری نباشد؟! چرا نگفتید که تقصیر هوای سرد است که دانش آموزان را وادار به استفاده از بخاری کرده است؟ آقای وزیر رسم عذرخواهی اینگونه نیست. مگر نمی دانی که ؛"ادب آداب دارد".من به عنوان یک مسوول قانونگذاری به جای شما و همه مدیران و مسؤولان اجرایی ذیربط «شرمنده‌ام». شرمنده‌ از اینکه مدارس ما هر سال با شروع فصل سرما قربانی میگیرند، هر سال در یک استان! اما گویا جان انسان در برخی استانها گرانبهاتر از برخی دیگر از استانهاست که در مقابل حوادثی این چنین تلخ و مشابه برخوردهای مسؤولان ذیربط متفاوت است. از رییس جمهور و وزیران و صدا و سیما و ... نسبت به حوادث مشابه برخورد مشابهی صورت نگرفت. واقعاً من اگر جای شما بودم استعفا می دادم. شاید استعفای شما آغاز و تلنگری باشد که بخواهیم پایان دهیم بر تکرار حوادث و هزینه های انسانی از این قبیل.

 نمی‌دانم آیا با عذرخواهی شما زیبایی و لطافت دختران معصوم در آتش سوخته شین‌آباد به آنها برگردانده می شود یا نه؟ به این فکرم که آیا این دختران در  آینده چه خاطره‌ای از مدرسه، مکان مقدس آموختن در خاطرشان خطور خواهد کرد؟ به نظر شما با این صدمات جسمی اعتماد به نفس آن دختران در آینده چقدر خواهد بود؟ آیا به این فکر کرده اید که شما و سایر مدیران ذیربط چقدر مزاحم زندگی این دختران و خانواده های آنها شده اید؟ و..........؟‌ و ..............؟ و ..............؟

جناب آقای وزیر! آیا فکر نمی‌کنید که آموزش و پرورش ما علاوه بر ضعف در مدیریت، ضعف در محتوا هم دارد؟ آیا به نظر شما نباید در مدارس ما هدف تربیت انسان سالم و با مهارتهای لازم برای زندگی باشد؟ علاوه بر خواندن و نوشتن مهارتهایی از قبیل بهداشت شخصی، محیط و خانواده، شیوه‌های مناسب دفاع و مقابله با حوادث و بلایای انسانی و طبیعی از قبیل آتش‌سوزی، سیل، زلزله، تصادف، جراحت و ...

به نظر شما این مهارتها اصلاً مهم هستند یا نه؟ آیا معتقدید که انسان قبل از دانش‌آموختن نیازمند به زندگی کردن، سالم زیستن و مهارتهای لازم برای دفاع و مقابله با حوادث و بلایایی است که توسط اعمال انسانی و عوامل طبیعی در طول زندگی با آنها مواجه خواهد شد؟. آقای دکتر قبول بفرمایید که آموزش و پرورش ما بر مقوله آموزشتقریباً تأکید صرف داشته و بر مقوله پرورشتأکید در حد صفر دارد!. خواهشمندم با متخصصان امر آموزش و پرورش مشورت نمایید و نظام آموزشی را با هدف آموزش و پرورش انسانهای ماهر و مسؤولیت پذیر و دانش آموخته و دانا، مجهز به علوم روز و توانا، مورد بازنگری و اصلاح قرار دهید.

جناب آقای دکتر حاجی بابایی چون جنابعالی عضو هیات دولت هستید و اکنون زمان تحویل بودجه سال ۱۳۹۲ می باشد، بهتر است به آقای رییس جمهور و سایر اعضای هیات دولت بفرمایید که در برابر ملت حقیقتا و واقعا پاسخگو باشند و عملا احساس مسوولیت کنند. به اعضای کابینه دولت بفرمایید که خود را در پیشگاه خدای عادل متعال به عنوان مدیر، مسوول بدانند که قسم خورده اند که عادل باشند و در کار تبعیض به کار نبرند. اصل چهل و هشتم قانون اساسی را که بر گرفته از آموزه های دین مبین اسلام است به شما و اعضای محترم دولت تذکر می دهم که؛

" در بهره برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استانها و توزیع فعالیتهای اقتصادی میان استانها و مناطق مختلف کشور، باید تبعیض در کار نباشد." (اصل چهل و هشتم قانون اساسی)

آقای حاجی بابایی لطفا آمار اعتبارات توزیع شده برای نوسازی و تجهیز مدارس سالهای قبلی را مرور و منتشر کنید و واقعا ببینید که آیا د ر توزیع منابع و اعتبارات تبعیض به کار برده اید یا نه؟آیا استانهای آذربایجانغربی ، کردستان ، ایلام ، کرمانشاه، گلستان، سیستان و بلوچستان با استانهای توسعه یافته و مرکزی کشور به تناسب از اعتبارات وزارتخانه شما و درآمدهای ملی برخوردار شده اند؟ یقین بدانید که نه. آمار درصد مدارس برخوردار از سیستم حرارت مرکزی استانها را به تناسب میزان برودت هوا و روزهای بارش و یخبندان استانها و مناطق با هم مقایسه کنید، متوجه رنج ما می شوید.

در پایان ضمن ابراز تاسف و تاثر بسیار از حادثه آتش سوزی در مدرسه دخترانه انقلاب شین آباد و مصدومیت شدید دانش آموزان این مدرسه، از خداوند متعال خواستارم به خانواده زنده یاد سیــران یــگانه و همه دوستداران آن دختر معصوم صبر عنایت فرمائید. از هیات دولت می خواهم با بررسی دقیق جزئیات حادثه با تمام توان سعی بر بازگشت کامل دختران این مدرسه به زندگی داشته باشند و هدف را بر تامین کامل سلامت جسمی و روحی این دختران و امنیت روانی خانواده هایشان بگذارند. همچنین از آقای وزیر آموزش و پرورش خواستارم که در قالب طرح تحول بنیادین تغییراتی اساسی در محتوا و شیوه های تعلیم و تربیت برقرار سازند و بر پرورش نیز به مثابه آموزش در این نظام توجه نمایند، تا بتوان در سیستم تعلیم و تربیت کشور انسانهایی را آموزش و پرورش داد که در ضمن دانش و علم آموزی به برخی اصول اولیه مهارتهای زندگی و دفاع و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و انسانی آشنا شوند.

حرف آخر اینکه آقای حاجی بابایی مطمئن باشید استعفای شما به صلاح کشور و نظام تعلیم و تربیت و خودتان است. استعفای شما شاید تلنگری باشد برای اصلاح امور آموزش و پروش و هشداری باشد برای مدیران دیگر که با تدبیر سعی کنند دیگران را در آتش بی تدبیری خود نسوزانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha