سلامت نیوز : حال عمومی سه نفر از آنها که وخیم گزارش شده است. وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت دانش‌آموزان حادثه‌دیده در آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد پیرانشهر گفته است: با مشورتی که با متخصصان استان آذربایجان غربی و شرقی صورت گرفت، اعلام شد این دانش‌آموزان را هرکجا که نیاز باشد انتقال بدهیم، حتی خارج از کشور؛ اما جمع بندی نظرات کارشناسی این متخصصان، درمان و مراقبت از دانش‌آموزان آسیب‌دیده در همان بیمارستان‌ها بود. به گزارش ایسنا حمیدرضا حاجی بابایی درباره بازگشت اعتبارات نوسازی مدارس که از سوی نماینده مردم پیرانشهر عنوان شده است، نیز گفت: 273 میلیارد تومان بودجه استانی و عمرانی آذربایجان غربی بوده که از این مبلغ 14 میلیون تومان برگشت داده شده و این به این معناست که باقی مانده پول پس از جذب اعتبارات برگشت داده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ وی افزود: در زمینه نوسازی مدارس آنقدر نیاز داریم که اگر 10 برابر این پول را هم به آموزش و پرورش اختصاص بدهند، یک ریال آن را نمی‌توانیم برگردانیم، چرا که پیمانکاران زیادی بستانکار هستند و به قدری کارهای عمرانی در کشور انجام می‌شود که امکان برگشت اعتبار وجود ندارد. حاجی بابایی با بیان اینکه برگشت اعتبار در آموزش و پرورش تحت هیچ شرایط و در هیچ زمینه‌ای تعریف ندارد، اظهار کرد: برگشت اعتبارات آموزش و پرورش صفر است، چرا که در همه استان‌ها پروژه‌های زیادی در دست اجراست.

برای مسئولیت ندویده‌ام

وزیر آموزش و پرورش درخصوص موضوع درخواست «استعفا» که توسط برخی نمایندگان و رسانه‌ها مطرح شده بود، گفت: هر وقت بررسی کنم و ببینم که نیاز است، این کار را می‌کنم؛ من هیچوقت برای مسئولیت ندویدم. حاجی‌بابایی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه «پس از حادثه آتش‌سوزی کلاس درس «روستای «شین‌آباد» پیرانشهر، برخی نمایندگان مجلس و رسانه‌ها به کلمه استعفا اشاره کردند؛ نظر وزیر آموزش و پرورش درباره استعفا چیست؟ این کلمه چه زمانی کاربرد دارد؟ و چه زمانی باید استفاده کرد؟»، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که آموزش و پرورش از جایگاه ویژه‌ای در نزد مردم برخوردار است و مردم یک نگاه عاطفی و بلندی نسبت به آموزش و پرورش دارند؛ اتفاقات گوناگون در جاهای دیگر می‌افتد اما در آموزش و پرورش از حساسیت بالاتری برخوردار است. وی ادامه داد: قطعاً نمایندگان مجلس و هم مسئولان دیگر، با دلسوزی به بحث آموزش و پرورش نگاه می‌کنند؛ همه این بیانات را زیبا می‌دانیم و هیچ‌کدام را توهین به خودمان نمی‌دانیم یا اینکه به خودمان بگیریم.حاجی‌بابایی افزود: هر کسی که در جامعه مسئول شود، نگاه‌های گوناگون درباره او بیان می‌شود؛ مسئولیت همین است و پاسخگویی در آن دنیا هم سخت‌تر است.وی در پاسخ به این پرسش که «اگر بخواهید استعفا دهید چه زمانی استعفا خواهید داد؟»، گفت: هر وقت که بررسی کنم و ببینم نیاز است، این کار را می‌کنم؛ من هیچوقت برای مسئولیت ندویدم و اگر جمع‌بندی این باشد که یک روز هم مسئول نباشم، حاضرم؛ برای مسئولیت شوق ندارم اما برای خدمتگزاری شوق دارم.

بخاری نفتی در ۱۵۰ هزار کلاس

حاجی‌بابایی تصریح کرد:‌ حتی در مناطقی که گازرسانی شده و در آنجا مدرسه 2 کلاسه دایر است، نمی‌توانیم بخاری گازی نصب کنیم، چرا که سازمان مهندسی این اجازه را به آموزش و پرورش نمی‌دهد و تنها سیستم گرمایشی استاندارد، بخاری نفتی کاربراتوری است؛ این در حالیست که استفاده از این نوع بخاری در نقاط دیگر از جمله مساجد و منازل نیز مرسوم است.حاجی بابایی عنوان کرد: در کمیسیون آموزش مجلس اعلام کردم در حال حاضر 150 هزار کلاس و 50 هزار اتاق اداری در آموزش و پرورش وجود دارد که از سیستم بخاری نفتی استاندارد استفاده می‌کنند که مجموع آنها به 200 هزار می‌رسد، چرا که در این مناطق یا امکان گازرسانی وجود نداشته و یا پکیج وجود ندارد.برای تامین سیستم گرمایشی مناسب و استاندارد برای این تعداد مدرسه و اتاق اداری اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان نیاز است که بخاری نفتی آنها تبدیل به سیستم گرمایشی ازنوع پکیج شود.آموزش و پرورش در احداث مدارس جدید و مقاوم‌سازی شده استفاده از سیستم پکیج را در دستور کار قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha