سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زلزله آذربایجان شرقی، سه ساعت بعد از زلزله خدمات در سطح پیش بیمارستانی و هشت ساعت بعد نیز خدمات در سطح بیمارستانی کامل شد و این بیانگر مدیریت بحران خوب توسط تیم دانشگاهی بود که قابل تقدیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حسن امامی رضوی در افتتاحیه هفتمین کنگره سراسری طب اورژانس که امروز 21 آذرماه برگزار شد، گفت: هر سال رشته طب اورژانس در دو تا سه دانشگاه توسعه می‌یابد. افق دید ما این است که به سرعت متخصصان طب اورژانس به تعداد بالای دو تا سه هزار نفر برسند و شاهد این باشیم که هیچ اورژانسی خالی از متخصص نباشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث زلزله آذربایجان شرقی کارنامه موفقی در ارائه خدمات داشتیم، افزود: 11 ساعت بعد از زلزله به اتفاق وزیر بهداشت و وزیر کشور در منطقه حضور پیدا کردیم و شاهد بودیم که ارائه خدمات در سطح پیش بیمارستانی حدود سه ساعت بعد از زلزله و در سطح بیمارستانی نیز حدود هشت ساعت ارائه خدمات کامل شده بود. این یک مدیریت بحران خوب توسط تیم دانشگاهی بود که قابل تقدیر است.

امامی رضوی تصریح کرد: کنگره طب اورژانس هر سال با مطالب علمی‌تر و بین رشته‌ای‌تر ارائه می‌شود و رشته‌های همکار را نیز درگیر می‌کند. رشته طب اورژانس از مهم‌ترین رشته‌هایی است که همکاری بین رشته‌ای را می‌تواند تقویت کند. باید مسائل علمی را در محیط حل کنیم که این در کنگره‌ها و گردهمایی‌ها محقق می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت از برنامه‌های مشترک برای رشته‌های کارشناسی ارشد بالینی خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های مشترکی برای رشته‌های کارشناسی ارشد بالینی نیز داریم که اولویت ما، رشته کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس است.

وی ادامه داد: وظیفه ما به عنوان متخصصان بالینی، نگاه به علت‌ها است، باید در حوزه پیشگیری ورود پیدا کرده و کمک کنیم که حوزه‌های سیاست‌گذار برنامه‌ریزی‌های خود را علمی کنند.

امامی رضوی خاطرنشان کرد: در بحث ارائه خدمات باید پیش‌قدم شویم تا راهنماهای بالینی را داوطلبانه با همکاری سیاست‌گذاران تدوین کنیم. هم‌اکنون در شرایط اقتصادی مقاومتی هستیم و می‌توانیم به این بحث ورود پیدا کرده و چگونگی اولویت‌های خدمت را تعیین کنیم. در همین حیطه اولویت‌دار نیز باید پروتکل‌هایی را تدوین کنیم تا با استفاده از شرایط موجود، بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم.

دکتر نادر توکلی، رییس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: این کنگره به همت انجمن علمی طب اورژانس و به صورت سالیانه با همکاری انجمن پرستاری و مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی برگزار می‌شود. گروه‌های هدف این کنگره، تمام دست‌اندرکاران شاغل حرفه‌ای در فوریت‌های پزشکی، اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی هستند.

وی افزود: مدیریت و آموزش در اورژانس، طب اورژانس پیش بیمارستانی، طب حوادث غیرمترقبه، مسمومیت‌ها، اورژانس‌های طب داخلی، تروما و حوادث، اصول تصویربرداری و پروتکل‌های درمانی جدید از محورهای مورد بحث در این کنگره است.

توکلی ادامه داد: همایش در سه بخش سخنرانی، ارائه مقالات و کارگاه‌های آموزشی و بخش نمایشگاهی برقرار است. پنج کارگاه آموزشی با مباحث مرتبط با مهارت‌های بالینی که نیاز گروه‌های مختلف پزشکی در برخورد با بیماران اورژانسی است، در این کارگاه ارائه می‌شود.هفتمین کنگره سراسری طب اورژانس، از امروز (21 آذرماه) به مدت سه روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha