سلامت نیوز :متخصصان بیماریهای عفونی در یک مطالعه جدید هشدار دادند دو نسخه شبیه به هم از باکتری «کلوستریدیوم دیفیسیل» به آنتی بیوتیک مقاوم شده و توانسته‌اند به سرعت در بیمارستان‌های سراسر جهان منتشر شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان توانسته‌اند نشان دهند که باکتری مزبور چطور با تجزیه و تحلیل منطقی کد ژنتیکی خود با سرعت شایع می‌شود. به نظر می‌رسد نسخه‌هایی که موجب شیوع عفونت در بیمارستان می‌شوند پس از مقاوم شدن در برابر آنتی بیوتیک‌ها قوی‌تر و بیماری زاتر می‌شوند.

شرح این مطالعه در مجله «نیچر ژنتیک» منتشر شده است.

به گزارش بی بی سی، طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا سالانه حدود 14 هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به باکتری «کلوستریدیوم دیفیسیل» جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته متخصصان؛ این عفونت چندین دهه است که در بیمارستان‌ها یافت می‌شود اما ظاهرا در یک دهه اخیر موارد متعددی از شیوع گسترده آن در اروپا، امریکا و کانادا مشاهده شده و نگرانی کارشناسان و مسوولان بهداشتی را افزایش داده است.

آزمایشات نشان می‌دهد که کد ژنتیکی این باکتری به سرعت جهش پیدا می‌کند.

متخصصان موفق شده‌اند با آزمایش در روی نمونه‌های بیشتر شامل 151 نمونه از ابتلا به این عفونت از 19 کشور مختلف جهان متوجه شیوع نسخه‌های مقاوم این باکتری شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha