دانشمندان در انگلیس اعلام كردند كه حالتی كه شما بدن خود را در وضعیت‌های ایستاده یا نشسته نگه می‌دارید، نقش مهمی در حفظ و نگهداری فشارخون ایفا می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این دانشمندان كه مطالعات خود را بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام داده‌اند، خاطرنشان كردند كه نگه داشتن بدن در وضعیت مناسب به نگه داشتن فشارخون در سطح سالم و عادی كمك می‌كند در حالی كه عدم رعایت ژست و وضعیت مطلوب و استاندارد بدن می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود.

ژست بدن در واقع حالتی است كه در آن، بدن در شرایط ایستاده، نشسته یا دراز كشیده قائم بر جاذبه زمین نگه داشته می‌شود.

وضعیت مناسب و استاندارد برای بدن عبارت از تعلیم بدن برای ایستادن، راه رفتن یا دراز كشیدن در موقعیت‌هایی است كه حداقل كشیدگی بر روی ماهیچه‌های نگهدارنده و ستون فقرات در هنگام حركت و یا انجام فعالیت‌های سنگین وارد شود.

دانشمندان پیش از این نیز تا حدی به رابطه میان ماهیچه‌های گردن، فشار خون و ضربان قلب پی برده بودند. هم‌اكنون محققان در دانشگاه لیدز در انگلیس به ارتباط مستقیم بین این ماهیچه‌های گردن و نیز بخشی از ساقه مغز كه نقش مهمی در تنظیم ضربان قلب و فشارخون دارد، پی برده‌اند.

ساقه مغز بخش پایینی از مغز است كه از این قسمت مغز به نخاع متصل می‌شود.

محققان می‌گویند؛ این یافته نشان می‌دهد كه چرا در برخی موارد كه ماهیچه‌های مغز آسیب می‌بینند، فشارخون و ضربان قلب دستخوش تغییر می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha