سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 62426

سلامت نیوز : قائم مقام وزیر بهداشت در آذربایجان غربی از برطرف شدن خطر جانی برای دانش‌آموزان پیرانشهری بستری در بیمارستان امام خمینی ارومیه خبر داد و گفت: با توجه به روند بهبودی طی هفته جاری تعدادی از دانش آموزان ترخیص می شوند.

دکتر کوروش ساکی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: حادثه تلخ رخ داده در مدرسه شین اباد پیرانشهر، آسیب دیدگی 29 نفر از دانش آموزان دختر را به دنبال داشت که در این راستا 15 نفر به دلیل وخیم بودن وضعیتشان به بیمارستان سینای تبریز اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه، تبریز قطب رسیدگی به آسیب های سوختگی در شمال غرب کشور است، اظهار کرد: به علت امکاناتی از جمله داشتن (ICU) سوختگی و بخش های تخصصی دیگر مربوط به جراحی پلاستیک، 15 دانش آموز آسیب دیده در این حادثه به بیمارستان سینای تبریز انتقال یافتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اعلام اینکه شرایط سلامت آسیب دیدگان تحت مداوا در بیمارستان امام خمینی ارومیه رو به بهبودی است، اذعان کرد: تمامی دانش اموزان حادثه دیده تحت مداوا در این بیمارستان دچار سوختگی کمتر از 25 درصد هستند.

وی خطر عفونت محل‌های سوختگی را اصلی ترین مشکل در رابطه با مداوای بیماران سوختگی عنوان کرد و گفت: مسوولین این بیمارستان تمامی تلاش خود را در جهت کنترل خطر عفونتی آسیب دیدگان به کار خواهند برد.قائم مقام وزیر بهداشت در آذربایجان غربی همچنین به ایسنا خبر داد: با توجه به روند بهبودی برخی از این حادثه دیدگان، طی هفته جاری تعدادی از دانش آموزان ترخیص می شوند.

دکتر ساکی همچنین با اشاره به گفتگوی خود با مدیر بیمارستان سینای تبریز در رابطه با سلامت دانش‌آموزان حادثه دیده پیرانشهری اظهار کرد: با اطلاعاتی که از پزشکان معالج این حادثه دیدگان در اختیارمان قرار گرفت، وضعیت نسبتا مناسبی بر آنها حاکم است، ولی متاسفانه به علت درصد بالای سوختگی، همچنان خطر عفونت انها را تهدید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha