علمیات اجرایی انتقال مجمتع دارویی شهید فقیهی - سها 3 - به مجتمع بزرگ طرح توسعه سها 2 در حوالی شهرستان كرج آغاز شد.

مدیرعامل سازمان تداركات پزشكی هلال احمر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این كه این طرح در قالب طرح توسعه سها 2 انجام می‌شود و قرار است كه تولیدات بخش جامدات (قرص، كپسول و آنتی بیوتیك‌ها) كارخانه سها 3 در نیمه دوم سال جاری در محل جدید تولید و عرضه شود، افزود: راه‌اندازی و تولید فاز دوم كه مربوط به تولید اشكال دارویی مایع می‌باشد، در پایان سال 87 پیش‌بینی شده و اجرایی خواهد شد.

دكتر حسین وطن‌پور با قدردانی از تلاش مجریان، متخصصان و كارگران شاغل در طرح توسعه سها 2، ماموریت جدید این سازمان را حضور قدرتمندانه در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی عنوان كرد و گفت: دارو كالایی استراتژیك است و ما برای حضور موثر در بازارهای دارویی باید به توسعه محصول و صادرات آن فكر كنیم كه لازمه این مهم تولید با كیفیت محصولات دارویی است.

مدیرعامل سازمان تداركات پزشكی هلال احمر با تاكید بر تولید داروی با كیفیت و مطابق استانداردهای جهانی برای حضور جدی در بازارهای بین‌المللی گفت: صنعتی كه صرفاً برای بازارهای داخلی برنامه‌ریزی كند و از مقوله مهم صادرات غافل باشد، محكوم به فنا و شكست است.

دكتر وطن‌پور به رایزنی‌ها و مذاكرات مدیران این سازمان با مدیران شركت‌های بزرگ و معتبر دارویی جهان اشاره كرد و گفت: صدور گسترده محصولات دارویی را در دستور كار خود قرار داده‌ایم كه طرح بزرگ سها 2 آغاز این عملیات است.

وی از استقبال تولید كنندگان خارجی از تولید مشترك با شركت‌های تحت پوشش سازمان تداركات پزشكی هلال احمر خبر داد و به ایسنا گفت: مذاكرات متعددی را با شركت‌های تولید كننده دارو و تجهیزات پزشكی در سطح جهان داشته‌ و موافقت‌های اولیه نیز به دست آمده است. ضمن آن كه آنان حاضرند علاوه بر در اختیار گذاشتن دانش فنی تولید محصولات فوق در فعالیت‌های بازاریابی و فروش نیز مشاركت كنیم.

وی تاكید كرد: به عنوان یك بنگاه اقتصادی كه باید اهداف مقدس و انسان دوستانه جمعیت هلال احمر را تحقق بخشد، ‌باید با سرعت در مسیر پیشرفت صنعت داروی دنیا پیش برویم كه لازمه تحقق این مهم تلاش مدیران و متخصصان جوان برای تولید داروهایی استاندارد و با كیفیت است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha