سه نفر از دانش آموزان با توجه به سوختگی سر و گردن و دستگاه تنفسی حال وخیمی دارند/ سوختگی دانش آموزان ۴۵ درصد، ۴۰ درصد، ۳۵ درصد است از که البته این میزان سوختگی مربوط به بخش ظاهری آن‌ها می‌شود.

کمیته پیگیری روند درمان دانش آموزان پیرانشهری تشکیل شد
سلامت نیوز : نماینده مردم سردشت و پیرانشهر از دستور رئیس مجلس برای تشکیل کمیته پیگیری روند درمان دانش آموزان پیرانشهری خبر داد.

رسول خضری در مورد آخرین وضعیت دانش آموزان حادثه دیده به ایلنا گفت: سه نفر از دانش آموزان با توجه به سوختگی سر و گردن و دستگاه تنفسی حال وخیمی دارند باید برای آن‌ها دعا کنیم تا شفا پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که سوختگی دانش آموزان آسیب دیده چند درصد است افزود: سوختگی دانش آموزان ۴۵ درصد، ۴۰ درصد، ۳۵ درصد از که البته این میزان سوختگی مربوط به بخش ظاهری آن‌ها می‌شود و بخش داخلی آن‌ها که مربوط به ریه است نمی‌دانم چند درصد سوختگی دارد اما به نظر می‌رسد که باید ۱۰ تا ۱۵ درصد را به این میزان سوختگی که گفتم اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه درصد واقعی سوختگی برخی دانش آموزان بیشتر از این است افزود: ‌ به طور مثال شاید سوختگی ظاهری یک دانش آموز که ۳۰ درصد است با احتساب سوختگی داخلی آن به ۴۰ درصد برسد.خضری با اشاره به اینکه ۱۴ دانش آموز در بیمارستان تبریزی بستری هستند افزود: ۱۳ دانش آموز نیز در بیمارستان ارومیه بستری هستند که دو نفر ازآن‌ها مرخص شده‌اند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر با اشاره به ضعف مدیریت در سیستم آموزشی کشور گفت: حوادثی همچون راهیان نور و دیگر حوادثی که برای دانش آموزان رخ داد دلایلی محکمی هستند برای اینکه نباید دیگر این حادثه برای دانش آموزان پیرانشهری تکرار می‌شد.

خضری با تاکید براینکه برخورد با وزیر آموزش و پرورش آن هم به صورت پاسخگویی فایده‌ای ندارد افزود: برای جلوگیری از وقوع این حوادث برای دانش آموزان عزم جدی و ملی نیاز است که در سطوح استانی و شهرستانی نمود پیدا کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مورد انتقال دانش آموزان حادثه دیده از تبریز به تهران گفت: بیمارستان تبریز کمتر ازبیمارستان‌های تهران نیست و علاوه بر آن با توجه به اینکه انتقال این دانش آموزان و جابجایی آن‌ها ریسک بالایی دارد نیازی به این کار نیست.

وی افزود: ‌رئیس مجلس، سه نفر از نمایندگان مجلس را جهت بررسی و همچنین جهت بررسی در روند درمان دانش آموزان مصدوم مامور کرده است که اگر نیازی باشد نیز این دانش آموزان به خارج از کشور اعزام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha