سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
سلامت نیوز : "سیران یگانه" 10 ساله یکی از دانش آموزان حادثه آتش‌سوزی روستای شین‌آباد پیرانشهر كه با هزار امید و آرزو در كلاس چهارم درس می خواند تا یك روز مایه افتخار پدر و مادرش شود؛ امروز دیگر درمیان دوستانش نیست تا كتاب فارسی خود را ورق بزند. حالا سه نفر دیگر از دوستان و همكلاسی هایش با دستگاه تنفس مصنوعی زنده هستند و به رغم اظهارات وزیر كه از صحت دستگاه تنفسی آنها سخن گفته بود؛ از فردای آنها نمی توان باخبر بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ تن سوخته 28 دانش آموز دختر كه تك تك آنها زیبایی صورت و دستان خود را در آتش تنور بخاری جا گذاشته‌اند،امروز از بی تدبیری مدیران ناكارآمد به درد جانكاهی تبدیل شده كه مرور زمان نیز برای آن درمانی پیدا نمی‌كند.

چرا ما انسانها باید آنقدر فراموش كار باشیم و هر روز به كشته شدن یا نقص عضو نو گلانمان كه برایشان زحمات زیادی كشیدیم بی تفاوت باشیم و به سرعت خاطرات روزهای دور را از یاد ببریم!

فرزند ایران زمین امروز تنی دردمند پیدا كرده،حوادث مختلف ،تصادفات رانندگی كه بصورت مداوم خانواده ها را داغدار كرده یا حادثه غرق شدن دانش آموزان در یك اردوی تفریحی در پارك شهر یا آتش بخاری در مرودشت یا لردگان و... خاطره تلخ دیروز حوادث مكرر دانش آموزی ماست كه به سریالی وحشت آور برای خانواده ها تبدیل شده است.
   
 غم این حوادث برمردم ایران سنگینی می كند و فقدان این فرزندان عزیز، داغی بزرگ بر دل همه نهاده ،اما آیا باید تنها پیام تسلیت یك وزیر با گفتن كلامی جز اینكه امیدوار است این نوگلان معصوم در جوار رحمت واسعه الهی آرام گیرند، می‌تواند بار غمی را كه آتش یك بی‌درایتی بر دل ملت ایران گذاشته تسكین دهد!

نماینده مردم سردشت در مجلس دوباره خبر بدی را داده و گفته وضعیت جسمانی سه دانش آموز دیگر حادثه مدرسه شین آباد هم  مناسب نیست و این سه کودک تاکنون با اتصال به دستگاه و تنفس مصنوعی در قید حیات هستند و تا سه الی چهار روز آینده شرایط حیاتی آنها مشخص می شود.وی از بد بودن وضعیت جسمانی15 دانش آموز دیگر هم اظهار ناراحتی كرده و از مردم خواسته برای آنان دعا كنند.

 هرچند كه تمامی تیم پزشكی و وزارت بهداشت و مجلس بسیج شده اند تا پوست تاول زده این دختران را با گذاشتن بودجه و خدمات رایگان پزشكی درمان كنند اما هنوز صدها مدرسه دیگر دركشور هستند كه با مقصری چون بخاری ارج و معلمین زحمت كش و مقصر دیگری، در حال گرم شدن هستند و این احتمال می رود كه فردای دیگری دختران یا پسرانمان كه به امانت به دست اولیا ومربیان مدرسه سپرده شده ،با آتش بخاری دیگری راهی بیمارستان شوند.

مجلس می گوید بودجه مناسبی را برای بازسازی و نوسازی مدارس اختصاص داده و نماینده پیرانشهر هم می‌گوید سازمان نوسازی و تجهیز مدارس بودجه دو میلیارد تومانی این شهرستان را برگشت داده‌، آیا با این گفتار  بهتر نبود لااقل مدیران وزارت آموزش و پرورش این منطقه در واكنشی بصورت دسته جمعی ،حداقل خلاف رفتار وزیر كه خود را محق بر ریاست وزارت آموزش وپرورش می داند استعفایی حتی بصورت نمادین ارائه می كردند تا دل دردمند مادران و پدران دلسوخته را آرام كنند!

در نهایت این داستان غم بار كه امیدواریم آخرین آن باشد یك نكته برایمان همچنان سوال برانگیز است كه آیا این صندلی ها و پست ها به كسی وفا كرده ؟یا اینكه باقی گذاشتن یك نام نیكو می تواند سر بلندی نام مسوولان را در دوران خدمتشان رقم بزند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha