سلامت نیوز :متخصصان مغز و اعصاب در آمریکا می‌گویند: ورزشکاران و سربازانی که به بیماری آلزایمر یا پارکینسون مبتلا می‌شوند ممکن است پیش از ابتلا به این بیماری‌ها دچار عارضه «آنسفالوپاتی ترومای مزمن» یا به اصطلاح CTE شده باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان به این عارضه «ترومای مغزی» نیز می‌گویند. دکتر «آدام رجینا بنیامین» جراح عمومی در آمریکا اخیرا در نخستین کنفرانس CTE که در مرکز «لیو ریووو» کلینیک کلیولند با موضوع سلامت مغز برگزار شد، خاطرنشان ساخت: عارضه آنسفالوپاتی ترومای مزمن ماه‌ها و یا شاید حتی سالها پس از وارد شدن ضربه به مغز بروز می‌کند. شایع‌ترین عوامل ترومای مغزی شامل حوادث و تصادفات حین ورزش کردن، در هنگام خدمت سربازی و یا حتی در اثر درگیری‌های فیزیکی بین زوج‌ها هستند.

به اعتقاد این متخصصان عارضه CTE نوعی بیماری مغزی متفاوت از آسیب‌های ناشی از وارد آمدن ضربه به مغز، آلزایمر و پارکینسون است و می‌توان آن را به عنوان نوع مجزایی از بیماریهای مغزی در نظر گرفت.

مطالعات نشان می‌دهد که در این بیماری پروتئین‌های سمی از محل اصابت سر با جسم سخت به سایر نقاط مغز منتقل می‌شوند و این ترکیبات سمی بین سلولهای مغز جا به جا می‌شود و به التهاب مزمن مغز منجر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha