سلامت نیوز : انبساط و انقباض غیرطبیعی مردمک چشم، قرمزی و آبریزش چشم ها و آبریزش و گرفتگی بینی بدون سرماخوردگی، نشانه های اعتیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گودرز پورانصاری کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: حرف زدن جویده جویده، سرفه و سردرد، کاهش وزن و بی توجهی به بهداشت فردی، از دیگر نشانه های اعتیاد به مواد مخدر محسوب می شود.

وی با تاکید بر پرهیز از عکس العمل های تند و سریع نسبت به متهم نمودن فرزندان، اظهار کرد: بیخوابی، چرت های بی موقع، خستگی و کوفتگی شدید و افزایش و کاهش ناگهانی اشتها، لزوما نشانه اعتیاد فرزندان نبوده و در مواقعی وجود استرس و نگرانی عامل اصلی این علایم است.

این کارشناس مسئول سلامت روان مرکز بهداشت کهگیلویه اضافه کرد: در مواقع تردید نسبت به این علایم، لازم است والدین به مدت دو هفته مستمر رفتارهای فرزند را مورد توجه جدی قرار داده و سپس علت اصلی رفتار او را جویا شوند.

پورانصاری خاطرنشان کرد: در صورت برخورد با علایم نامبرده، توصیه می شود والدین با پزشک مشورت کرده و از عدم وجود بیماری در فرزندانشان اطمینان یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha