سلامت نیوز : رییس کنگره بین المللی زنان و زایمان گفت: سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و زایمان 27 تا 30 آذر در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

دکتر میترا مدرسی گیلانی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: علم روز به روز در حال پیشرفت بوده و رشته زنان نیز از این موضوع مستثنی نیست، در همین راستا اقدام به برگزاری این کنگره کردیم.

وی گفت: سرطان‌های زنان، مشاوره،‌ مراقبت‌های ویژه خانم های باردار پرخطر، بررسی علل سقط های مکرر،‌ روشهای نوین ناباروری، ارولوژی زنان و بهترین روشهای درمان بی اختیاری ادراری در زنان از محورهای مورد بحث در این کنگره است.

دکتر مدرسی افزود: این کنگره برای متخصصان زنان دارای 16 امتیاز بازآموزی،‌ ماماها 12 امتیاز و سایر رشته ها 11 امتیاز بازآموزی دارد.

رییس کنگره بین المللی زنان و زایمان تصریح کرد: اگر سرطانهای زنان زود تشخیص داده شود به خوبی قابل درمان است و فرد می تواند سیر طبیعی زندگی خود را سپری کند.

وی ادامه داد: سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه با جراحی قابل درمان بوده و در مراحل پیشرفته نیاز به رادیوتراپی دارد البته سرطان رحم نیز در درجه اول نیاز به جراحی داشته ولی اگر عضلات رحم و غدد لنفاوی درگیر شده باشد نیاز به رادیوتراپی و شیمی درمانی دارد.

مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در تومورهای تخمدان در درجه اول نیاز به جراحی بوده و بعد از نتایج پاتولوژی نیاز به شیمی درمانی است. بیش از 50 درصد تومورهای تخمدان به دلیل اینکه علایمی ندارد در مرحله پیشرفته تشخیص داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha