سلامت نیوز : مجید ابهری استاد دانشگاه و متخصص امور رفتاری درگفت‌وگو با برنا گفت: با توجه به این‌که جوانان در هر جامعه‌ای جزو ذخایر ملی و سرمایه‌های اجتماعی قلمداد می‌شوند دشمنان به ویژه ناتوی فرهنگی با قصد تخریب این قشر اقدام به تولید و عرضه انواع مواد مخدر کرده است.

وی افزود: با توجه به تبلیغات گسترده و سرمایه گذاری دشمنان الگوی مصرف 70 درصد از معتادان از اعتیاد به مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی تغییر یافته است. در دهه قبل تریاک و مشتقات آن مقام اول را در بین مواد مخدر داشته است. اما در حال حاضر با توجه به فراوانی و ارزانی مواد روان گردان مانند شیشه و کراک از کیلویی 90 میلیون تومان در سال 88 به 5/3 میلیون تومان در سال جاری کاهش یافته است.

متخصص علوم رفتاری ادامه داد: علت اساسی کاهش قیمت مواد مخدر مانند شیشه و کراک فروش این‌گونه مواد به قاچاقچیان و عرضه گسترده آن در بین جوانان است. از طرفی تبلیغات دروغ و فریبنده مانند اعتیاد آور نبودن این مواد، انرژی زا بودن آن‌ها، چاقی و لاغری با استفاده کردن از این مواد باعث افزایش گرایش جوانان شده است.

ابهری با توجه به این مطلب که زنان معتاد نسبت به 10 سال گذشته سه تا 5 برابر افزایش یافته‌اند، خاطر نشان کرد: علت افزایش زنان معتاد و گرایش روز افزون جوانان به مواد مخدر دروغ‌های تبلیغاتی ناتوی فرهنگی برای مواد مخدر روان گردان در جهت لاغری و یا چاقی است. به منظور مقابله با این سونامی ویرانگر باید به خانواده‌ها و جوانان در جهت زیان‌های این مواد و دروغ بودن این ادعا که این گونه مواد اعتیاد آور نیستند و همچنین نشان دادن عواقب آن از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی دقیقی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha