سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی و سلامت دهان از شناسایی 400 شرکت داخلی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی خبر داد و گفت: برخی از این شرکتها بدون مجوز از وزارتخانه های بهداشت و صنعت، فعالیت می کنند و محصولات آنها نیز در داخل مصرف می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر عبدالحمید ظفرمند روز سه شنبه در نشست خبری اولین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی ایران که قرار است از 28 آذر تا اول دی ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شود، اظهارداشت: از چندی قبل کمیته ای تحت عنوان تولیددات ملی دندانپزشکی در وزارت بهداشت تشکیل داده ایم که مسئولین اجرایی و تولیدکنندگان برجسته کشور در حوزه دندانپزشکی در این کمیته حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره در حوزه تولیدات دندانپزشکی در کشور، افزود: متاسفانه به رغم اینکه در داخل کشور تولیدات زیادی در حوزه دندانپزشکی داریم اما تاکنون جشنواره ای برای معرفی و عرضه محصولات آنها نداشته ایم.

مشاور وزیر بهداشت با اعلام اینکه تاکنون 400 شرکت داخلی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی و آزمایشگاهی در کشور شناسایی شده اند، ادامه داد: بخشی از این شرکتها مجوزی از وزارت بهداشت و وزارت صنعت ندارند ولی تولیدات آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

ظفرمند در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه تعداد از این شرکتها بدون مجوز وزارت بهداشت فعالیت می کنند، هیچ آماری ارائه نداد و افزود: در حال بررسی وضعیت این شرکتها هستیم و قرار شده برای حضور در این جشنواره تعهد بدهند که تولیدات شان را تا زمان دریافت مجوز، عرضه نکنند.

وی با اعلام اینکه 2 تا 3 هزار قلم کالا در حوزه دندانپزشکی تولید می شود، گفت: برخی از این اقلام وارداتی است و بعضی نیز در داخل تولید می شود.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به واردات 20 تا 30 درصد اقلام دندانپزشکی، اظهارداشت: هیچ کشوری نیست که واردات را به صفر برساند. بنابراین، ما باید اجازه بدهیم این واردات با اولویت تولید آنها در داخل، صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha