سلامت نیوز : رئیس ستاد برگزاری نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی، از صادرات محصولات دندانپزشکی تولید ایران به 50 کشور دنیا خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ مجید روحی روز سه شنبه در نشست خبری اولین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی که قرار است از 28 آذر تا اول دی ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شود، اظهار داشت: نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی ایران با حمایت نهاد ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و کلیه دانپزشکان و تولیدکنندگان کشور برگزار می شود.

وی بر ضرورت تلاش برای خودکفایی در زمینه تامین نیازهای داخلی و مقابله با تحریم‌ها تاکید کرد و افزود: 50 کشور از محصولات و تولیدات داخلی کشور استفاده می کنند و مهمترین هدف برگزاری این جشنواره معرفی محصولات به کشورهای دیگر از جمله اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی است.

نماینده انجمن صنفی تجهیزات دندانپزشکی تصریح کرد: با پتانسیل های موجود در شرکت های تولیدی و با حمایت های مادی مسولان می توانیم تمام نیاز کشور را تأمین کنیم.

رئیس ستاد برگزاری نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی با بیان اینکه 28 تا 30 هزار دندانپزشک در کشور داریم، گفت:  6 تا 7 هزار لابراتور دندانسازی در کشور فعالیت می کنند که ساخت کلیه پروتزهای ثابت، متحرک و ارتودنسی را در کشور بر عهده دارند.

وی ادامه داد: 70 شرکت در حوزه دندانپزشکی فعالیت می کنند و بین 180 شرکت دیگر نیز جزو  مبتکرین هستند که می توانند در آینده تولید کننده باشند و در جشنواره های بعدی حضور پیدا کنند.

روحی با بیان اینکه هیچ کشوری مستقل از تولید نیست، ابراز داشت: تمام دنیا مواد اولیه را از کشورهای دیگر تأمین می کند و ما باید جهانی فکر کنیم و تولید کننده داخلی نمی تواند بدون ارتباط با دنیای خارج به فعالیت خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ ارز مرجعی به شرکتهای تجهیزات دندانپزشکی و تولیدی داده نشده است و باید ارز مرجع در اختیار آنها گذاشته شود تا بتوانیم در زمینه تولیدات خودکفا باشیم.

رئیس ستاد برگزاری نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی با بیان اینکه 90 درصد تجهیزات و دستگاههای لابراتوری در کشور تولید می شود، گفت: در حال حاضر در حوزه نانو و نیز ایمپلنت تحقیقات خوبی انجام گرفته است که به زودی به مرحله تولید خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی یک رویداد ملی به حساب می آید، گفت: در مجموع حدود 50 شرکت تولیدکننده داخلی در نمایشگاه حضور خواهند داشت اکثر این شرکت‌ها حائز تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های کیفیت از موسسات معتبر بین‌المللی هستند و در میان آنها نام شرکت‌هایی با سابقه حضور سه دهه فعالیت در عرصه تولید تجهیزات ومواد دندانپزشکی به چشم می‌خورد.

روحی اضافه کرد: در این جشنواره از تجهیزات دندانپزشکی مانند لیزر، نانو تکنولوژی، دستگاه های عفونت زدایی و اتوکلاوهای دندانپزشکی رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی(IRDEC 2012) از 28 آذر تا 1 دی 1391 در سالنهای 20، 21 و 22 محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: در مجموع حدود 50 شرکت تولیدکننده داخلی در نمایشگاه حضور خواهند داشت اکثر این شرکتها حائز تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های کیفیت از موسسات معتبر بین‌المللی هستند و در میان آنها نام شرکت‌هایی با سابقه حضور سه دهه فعالیت در عرصه تولید تجهیزات ومواد دندانپزشکی به چشم می‌خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha