سلامت نیوز : ویدا احمدی‌پیما ظهر امروز در مراسم توزیع یونیت‌های دندانپزشکی اظهار کرد: با توزیع این یونیت‌ها 147 هزار دانش‌آموز ابتدایی و مهد کودکی خراسان‌جنوبی زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: اجرای این طرح در مدارس و مهدهای کودک و در گروه سنی زیر 12 سال انجام می‌شود.

رئیس گروه بهداشت دهان و دندان معاونت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: با توجه به اینکه دسترسی گروه سنی زیر 12 سال در مدارس و مهدهای کودک در روستا به مراکز بهداشتی و درمانی که دارای یونیت دندانپزشکی باشند سخت است، این یونیت‌ها خریداری شده است.

احمدی‌پیما با بیان اینکه با این اقدام این یونیت‌ها در مدارس نصب و خدمات پیشگیری را ارائه می‌دهد، یادآور شد: این کار سبب می‌شود 50 تا 70 درصد پوسیدگی دندان‌ها به ویژه دندان شماره شش کم شود.

وی از فعالیت 14 کاردان بهداشت دهان در استان بر روی این یونیت‌ها خبر داد و گفت: این افراد به مدارس و مهدهای کودک مراجعه کرده و خدمات بهداشتی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

رئیس گروه بهداشت دهان و دندان معاونت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، هزینه این 14 یونیت سیار دندانپزشکی را 80 میلیون تومان عنوان کرد.

احمدی‌پیما اضافه کرد: طی آخرین بررسی انجام شده در سال 82 این نتیجه به دست آمده که هر کودک ایرانی با پنج دندان پوسیده وارد مدرسه می‌شود که این موضوع نیازمند مراقبت‌های بیشتر از دندان کودکان است.

وی اظهار کرد: 90 درصد پیشگیری‌های دهان و دندان بر عهده خود افراد است که در این راستا می‌توانند با استفاده از مسواک، خمیر دندان و نخ دندان از بیماری‌های دهان و دندان جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha