سلامت نیوز : عظیم مهرور در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت پیوند موفقیت‌آمیز سلول‌های بنیادین در بیمارستان فوق‌ تخصصی محک برگزار شد، افزود: از سال 86 با افتتاح این بیمارستان مراجعه یک تا دو نفر از بیماران سرطانی را شاهد بودیم اما امروز این میزان در هفته بین 8 تا 10 بیمار جدید افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: دو بیماری طومار مغزی و سرطان خون شایع‌ترین علت مراجعه بیماران در سال‌های اخیر بوده است که با اضافه شدن بخش پیوند در بیمارستان محک شاهد افزایش آمار مراجعان سرطانی بوده‌ایم.

مهرور گفت:‌ بیمارستان فوق‌تخصصی محک تمام مراحل تشخیصی و درمان به روش‌های رادیوتراپی، شیمی درمانی، جراحی و پیوند را انجام می‌دهد.

در ادامه این نشست مردآویژ آل‌بویه، عضو هیئت امنای بیمارستان محک گفت:‌ تمام خدمات درمانی به همراه خدمات جنبی مانند اسکان والدین بیماران و حمایت‌های رایگان از خانواده بیمارانی که از شهرستان به محک می‌آیند در این بیمارستان ارائه می‌شود.

وی افزود: علاوه بر خدمات رفاهی و تشخیصی، متخصصان روانپزشک در کنار کودکان سرطانی و خانواده آنها از این افراد حمایت می‌کنند.

این فوق خون و آنکولوژی کودکان با اشاره به راه‌اندازی بخش پیوند مغز استخوان گفت: تاکنون 25 مورد پیوند مغزاستخوان انجام شده است و نمونه آخر پیوند نادر برای یک کودک 4 ساله است.

آل‌بویه گفت: مؤسسه محک خیریه و غیر دولتی است و کمکی از دولت نمی‌گیرد و با اتکا بر خیرین خدمات خود را ارائه می‌دهد با این حال طبق استانداردهای بین‌المللی پیشرفته است و نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور ندارد.

وی گفت: سالانه ۳ هزار کودک 3 تا 5 ساله در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند که با توجه به شرایط زیست محیطی و آلودگی‌های گوناگون رقم بالایی است و گویا سونامی سرطان در کودکان نزدیک است.

آل‌بویه افزود: سرطان خون در کودکان شایع‌ترین نوع سرطان است که البته تا 80 درصد بهبودی کامل را پس از گذشت 5 سال از درمان شاهد هستیم. سرطان کلیه در کودکان یکی دیگر از سرطان‌های رایج است که 90 درصد قابل درمان است.

این عضو هیئت امنای بیمارستان محک گفت: هر هفته حدود 100 تا 150 نفر برای پیگیری درمان به محک مراجعه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha