چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 62486
سلامت نیوز : امیرحسین قاضی زاده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: لایحه حمایت از امنیت زنان به عنوان موضوعی در مجلس و شورای نگهبان مطرح شده است.

وی با اعلام اینکه موضوع مزبور برای بررسی بیشتر هم اکنون به مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقال یافته است، اظهار داشت: اخیرا قانونی برای شفاف سازی حقوق خانواده به تصویب رسیده است که تصویب آن به دوره هشتم مجلس شورای اسلامی باز می گردد.

قاضی زاده ادامه داد: بخش عمده‌ای از قوانین و احکام مدنی که در سال های اخیر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، مربوط به حمایت از حقوق زنان می شود.

وی متذکر شد: ناگفته‌های مصوبه های پیشین باید در مجلس مطرح و در خصوص آن‌ها بحث و بررسی شود.

نماینده منتخب مردم مشهد در خانه ملت در ادامه یادآور شد: دفاع و حمایت از حقوق زنان در قانون مجازات های اسلامی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

قاضی زاده تصریح کرد: در قانون مجازات‌های اسلامی به مسائلی نظیر حمایت از حقوق زنان در معرض خشونت، کودک‌آزاری و نیز خشونت علیه تمام اشخاص جامعه پرداخته شده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی خانه ملت با بیان اینکه هم اکنون با کمبودی در خصوص تدوین و تصویب قوانین مربوط به حمایت از حقوق بانوان روبرو نیستیم، اضافه کرد: به لحاظ شرعی حقوق زنان به خوبی در قانون دیده شده است.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: به منظور پرکردن خلأهای قانونی در بحث حمایت از حقوق زنان لازم است که سازمان‌های متولی و مبدا کمبودهای رایج را به مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی بر اساس عرف و فرهنگ کشور ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha