چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
سلامت نیوز : بر اساس تحقیقات جدید افراد مسن که احساس تنهایی می کنند در معرض افزایش خطر ابتلا به زوال عقل هستند.محققان تاکید کردند که احساس تنهایی از زندگی به تنهایی متمایز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این تحقیقات با نمونه گیری از بیش از 2 هزار سالمند در هلند که تا به حال علائمی از زوال عقل نداشتند انجام شد و در مجله Neurology, Neurosurgery and Psychiatry منتشر شد.

در این تحقیقات، نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان به تنهایی زندگی می‌کردند، در حدود 75 درصد گفته‌اند که تا به حال هیچ حمایت اجتماعی نداشته‌اند و حدود 20 درصد گفته‌اند که احساس تنهایی داشته‌اند.

پس از ۳ سال پیگیری، در حدود 9 درصد از کسانی که به تنهایی زندگی می‌کردند و در حدود 6 درصد از کسانی که با دیگران زندگی می‌کردند در حدود 5 درصد از کسانی که با حمایت اجتماعی و در حدود 11 درصد از کسانی که از حمایت اجتماعی برخوردار نبودند؛ و در بیش از 13 درصد از کسانی که تنها بودند و در حدود 6 درصد از کسانی که تنها نبودند، زوال عقل توسعه یافت.

تحلیل های بیشتر نشان داد که افرادی که به تنهایی زندگی می‌کردند با افرادی که دیگر ازدواج نکرده بودند، بین 70 و 80 درصد بیشتر در مقایسه با افرادی که با دیگران زندگی می‌کردند یا ازدواج کرده بودند در معرض ابتلا به زوال عقل بودند.

یافته‌ها همچنین نشان داد که افرادی که تنها بودند بیش از 2.5 برابر بیشتر نسبت به افرادی که تنها نبودند احتمال ابتلا به زوال عقل را داشتند.

هنگامی که محققان عوامل با نفوذ دیگر را ارزیابی کردند آنها دریافتند که افرادی که تنها بودند بازهم 64 درصد بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار داشتند در حالی که جنبه های دیگری از انزوای اجتماعی هیچ اثری نداشت.

محققان گفتند که با توجه به اهمیت افزایش سن جمعیت و افزایش تعداد افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند، یافته های خود را به طور مساوی در زنان و مردان اعمال کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha