چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 62523
سلامت نیوز : باورتان می‌شود یك گوشی موبایل اپل می‌تواند یك زوج عاشق را از هم جدا كند و آن دو را كه روزی دوش به دوش هم بودند و دست در دست هم داشتند، مقابل هم قرار دهد؟ در تهران یك گوشی اپل توانست چنین كند و زن و مرد جوانی را كه دو سال قبل عاشقانه با هم پیوند ازدواج بسته بودند به سمت طلاق توافقی بكشاند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ نه این‌كه تقصیر اپل باشد كه بهترین گوشی‌های موبایل را می‌سازد، نه این‌كه تقصیر فروشنده‌ها باشد كه این گوشی‌ها را پشت ویترین‌های پرزرق و برق‌شان می‌چینند و نه این‌كه تقصیر كسانی باشد كه این گوشی‌ها را می‌خرند و دیگران را تحریك می‌كنند، بلكه تقصیر زن و مردهایی است كه دل در گرو اجناس تازه و لوكس بازار می‌گذارند و حاضر می‌شوند زندگی‌شان را فدای رسیدن به آنها كنند.

تصورش را بكنید كه ما در زندگی زناشویی بهترین و جدیدترین لوازم موجود در بازار را داشته باشیم، در بهترین رختخواب‌ها بخوابیم، خوشمزه‌ترین غذاها را بخوریم، پرسرعت‌ترین و لوكس‌ترین ماشین‌های دنیا را سوار شویم، اما كسی نباشد كه دوستمان داشته باشد و كسی نباشد كه دوستش داشته باشیم. آن وقت می‌دانید چقدر تنها می‌شویم؟

یا مثلا فرض كنید نمی‌توانیم بهترین‌های دنیا را بخوریم و بپوشیم و سوار شویم و به ناچار در حسرت آنها می‌نشینیم و مدام این نداشتن‌ها را بر سر شریك زندگی‌مان می‌كوبیم یا این‌كه اصلا بر سر مادیات به جان هم نمی‌افتیم، بلكه مدام با مقایسه كردن همسرمان با دیگران، زندگی را بر خودمان و او زهر می‌كنیم. به نظرتان در این زندگی جایی برای دوست داشتن و دوست داشته‌شدن باقی می‌ماند؟

اگر طوری زندگی كنیم كه دوستی همسرمان را از دست بدهیم یا جوری رفتار كنیم كه كسی برای دوست داشتنمان رغبت نكند می‌دانید كه تنهایی‌مان با هیچ چیز پر نمی‌شود؟ آنهایی كه خوشبخت‌اند كسی خوشبختی را دو دستی تقدیم‌شان نكرده، بلكه خودشان تلاش كرده‌اند كه آدم‌های خوشبختی باشند و با همسری كه انتخاب كرده‌اند به دور از زواید و حواشی، زندگی آرامی بسازند.

نه این‌كه زوج‌های خوشبخت حسرت داشتن كالایی را نداشته باشند یا این‌كه مدت‌ها برای خریدن یك وسیله صبر نكرده باشند، بلكه آنها حتی مواقعی كه برای رسیدن به خواسته‌شان صبر كرده‌اند نه دعوا به راه انداخته‌اند و نه سركوفت نداشتن‌ها را به شریك‌شان زده‌اند.

به همین علت است كه آنها وقتی قرار است به كسی درس زندگی بدهند بر این نكته تاكید دارند كه همان طور كه توقف بیجا مانع كسب است توقع نابجا هم مانع زندگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha