سلامت نیوز : به گفته یک متخصص مغز و اعصاب، «ام اس» در مردان بیشتر چشم و نخاع را درگیر کرده و در درازمدت آسیب‌های بیشتری به آنها وارد می‌کند.

دکتر علیرضا میناگر استاد دانشگاه لوئیزیانای آمریکا در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این رابطه افزود: مسائلی نظیر این که مردان بیش از زنان سیگار کشیده و مسائل روانی و میزان افسردگی در میان آنها بیشتر است، پیشرفت بیماری ام اس را در آنها سریع‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درمان‌های جدید ام اس تفاوت خیلی کمی با کشورهای غربی دارند، افزود: درمان‌های جدید نهایتا با یک یا دو سال تاخیر وارد ایران می‌شوند و در اختیار بیماران قرار می‌گیرند.

استاد دانشگاه لوئیزیانای آمریکا با بیان اینکه در گذشته داروهای ام اس به صورت تزریقی بودند، اضافه کرد: در گذشته این داروها به صورت زیر جلدی، داخل عضلانی و وریدی تزریق می‌شدند که با افزایش توجه پزشکان برای کشف و تولید داروهای خوراکی، این داروها با عوارض کم‌تر و کارایی و ضریب اطمینان بالاتر به صورت خوراکی تولید می‌شوند.

به گفته میناگر، از آنجا که هزینه داروهای خوراکی و انجام مطالعات بالینی بر روی آنها بسیار سنگین است، معرفی این داروها به همه جهان مدتی زمان می‌برد.

این نورولوژیست در پایان اظهار کرد: حتی بسیاری از این داروها در خود ایران تولید می‌شوند که قابل تحسین است زیرا نشان از پیشرفت فوق‌العاده صنعت بیوتکنولوژی در کشور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha