سلامت نیوز :فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تناسب اندام و تحرک ماموران انتظامی برای پلیس بسیار مهم است گفت: اصلاح الگوی تغذیه و افزایش تحرک جزو برنامه‌های لاغری ماموران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه چهارمین همایش علمی کاربردی بهداشت و درمان نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت‌ پلیس‌های چاق در نیروی انتظامی گفت:‌ این مسئله نه تنها در نیروهای مسلح بلکه در جامعه نیز به چشم می‌خورد. به گونه‌ای که با تغییر الگوی تغذیه و همچنین افزایش بی‌تحرکی در میان مردم جامعه و همچنین استفاده از غذاهای پرحجم و پرکالری شاهد افزایش وزن هستیم.

وی با بیان اینکه چاقی بیماری‌هایی همچون چربی خون، قند و امراض دیگر را به همراه دارد گفت: چاقی ماموران تنها محدود به نیروهای مسلح نیست اما برای پیشگیری و همچنین تناسب اندام و افزایش تحرک الگوهای خاصی را مدنظر می‌گیریم.

اصلاح الگوی تغذیه و ورزش برای تناسب اندام پلیس‌های چاق

احمدی‌مقدم با بیان اینکه تناسب اندام و تحرک ماموران برای ما بسیار مهم است گفت: ماموران چاق نمی‌توانند تحرک و چالاکی مدنظر ما را فراهم کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه برای استخدام ویژگی‌های خاصی در نظر گرفته شد گفت: میانگین قد ماموران از 165 سانتیمتر به 170 سانتیمتر ارتقاء یافت و تلورانس وزن ماموران نیز مثبت و منفی سه کیلوگرم از وزن ایده آلشان که متناسب با قدشان است در نظر گرفته شد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در ابتدای استخدام تمام این موارد مدنظر قرار می‌گرید و حتی شما با حضور در جشن فارغ‌التحصیلان می‌توانید این مسئله را به وضوح مشاهده کنید گفت: این چاقی و اضافه خدمت در طول خدمت ایجاد می‌شود و به همین دلیل توسعه مراکز ورزشی و همچنین اصلاح الگوی‌تغذیه را برای پرسنل در نظر داریم. اما برای یگان‌های رزمی و مرزی که فعالیت سخت‌تری دارند این مسئله با اولویت کمتری لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر ماموران چاق نتوانند وزن خود را اصلاح کنند در ترفیع آنان مشکل ایجاد می‌شود گفت: بر اساس دستورالعمل ستادکل نیروهای مسلح نیز اگر ماموری پس از هشت سال نتواند ترفیع بگیرد پس از بررسی در کمیسیون از خدمت رها می‌شود.

به گفته احمدی‌مقدم از اجرای این برنامه، نیروهای رزمی پنج کیلوگرم از وزن خود را کم کرده‌اند.

وی در مورد آمار سرقت از بانک‌ها گفت: بر اساس آمار آبان ماه در میزان وقوع سرقت از بانک افزایش نداریم اما در نظر داشته باشید که سرقت از پست بانک‌ها و شعبات قرض‌الحسنه هم در آمارهای پلیس جزو سرقت از بانک محسوب می‌شود. اما با این حال به دلیل تمرکز پلیس در این حوزه‌ها به سرعت این مسئله کشف می‌شود.

فرمانده ناجا در پاسخ سوال خبرنگاری مبنی بر اظهارات روز گذشته یکی از معاونان دادستان مبنی بر برگزاری پارتی‌های شبانه در برخی از درمانگاه‌ها گفت: خوشحال هستیم که در قوه‌قضاییه این اهتمام در برخورد با مراکز فساد تقویت شود و به موقع و قاطع برخورد شود که این اتفاق مبارکی است.

وی افزود: فکر می‌کنم همین مواردی را که پلیس کشف می‌کند اگر قوه قضاییه با قاطعیت برخورد کند اثرات بازدارندگی زیادی دارد.

به گفته احمدی‌مقدم پلیس با اولویت مراکز ترویج فساد و اغفال جوانان نسبت به تقویت نیروهای پلیس امنیت اخلاقی فعالیت می‌کند.

سالانه 200 تن از شاغلان در ناجا می‌میرند

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم صبح چهارشنبه در چهارمین همایش علمی کاربردی بهداشت و درمان نیروهای مسلح با بیان اینکه فعالیت در حوزه بهداشت و درمان شبیه فعالیت در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی است گفت: چرا که این حوزه‌ها دارای بیشترین مراجعه همگانی هستند.

وی با اشاره به توجه به ویژه به سلامت گفت: اینکه خداوند شفا می‌دهد به این معنا نیست که بیمارستان نرویم تا خوب شویم. بلکه باید تمام دوره‌های درمان را طی کرد و با امید خدا بهبودی حاصل شود.

فرمانده ناجا با اشاره به پیشرفت‌های ستادکل نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان به اجرای طرح‌های حکمت و امام‌رضا (ع) اشاره کرد و گفت: با این که وضعیت ظاهری کارکنان و پرسنل بهبود یافته است اما شاهد افزایش مرگ و میر شاغلان هستیم.

وی با بیان اینکه میانگین سنی کارکنان نسبت به 15 سال پیش کاهش یافته است گفت: در حال حاضر میانگین سنی کارکنان پلیس کمتر از 30 سال است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه با وجود کاهش میانگین سنی شاغلان در حال حاضر میزان مرگ و میر شاغلان در نیروی انتظامی سالانه بیش از 200 تن است گفت: هر ساله شاهد افزایش این تعداد مرگ و میر هستیم.

احمدی‌مقدم با اشاره به افزایش قیمت معالجات و هزینه‌های درمانی در کشور گفت: گاهی برخی افراد از هزینه‌های درمان و حتی سبدغذایی خانواده می‌کاهند تا قسط‌های خود را پرداخت و LCDهای خود را به LED‌تبدیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه با تغییر الگوی زندگی باید شاخص‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد گفت: در صدد آن هستیم که چکاپ سالیانه‌ای را در تمام رده‌های پرسنلی الزامی کنیم تا علاوه بر تکمیل شدن شناسنامه سلامت کارکنان، به آنان خدمات ارائه شود.

احمدی‌مقدم با تاکید بر نظارت بر الگوی تغذیه پرسنل و همچنین تهیه امکانات ورزشی و رفاهی برای ماموران گفت: اعتیاد در نیروهای مسلح مشاهده می‌شود که طبق مقررات باید با آنان برخورد و آنان را اخراج کرد اما در سربازان وظیفه به تونلی بدل شده است که اگر بگوییم معتادان به سربازی نیایند همه مردم معتاد می‌شوند که این مشکلات و آسیب‌هایی است که باید برطرف شود.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه صرفا بهداشت در حوزه بهداری نیست گفت: بلکه باید در تمامی حوزه‌ها حتی چینش وسایل و فضای سبز نیز این قواعد بهداشتی مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر سلامت جسمانی سلامت روانی نیز ارتقاء یابد.

احمدی‌مقدم با تاکید بر سلامت جسمانی ماموران نیروهای مسلح گفت: به دلیل گران‌شدن هزینه درمان، ممکن است مردم به دلیل افزایش هزینه‌ها از خیر درمان بگذرند به همین دلیل باید به دنبال فرمولی برویم تا با ایجاد الگوی اقتصادی این مسائل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها استفاده پرسنل نیروهای مسلح از بیمارستان‌های سازمانی 30 درصد افزایش یافته است گفت: باید به سمتی پیش برویم که هیچ هزینه درمانی از پرسنل دریافت نشود و پرسنل به صورت رایگان درمان شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha