سلامت نیوز : یک جراح ارتوپد، استفاده از لیزر شوک ویوتراپی را شیوه مناسبی جهت درمان خارپاشنه پا دانست و عنوان کرد: این روش درمانی در طی 3 یا 4 جلسه با دردی مختصر انجام می‌شود و احتمال عود مجدد خارپاشنه در آن وجود ندارد.

دکتر محمود معتمدی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: خارپاشنه یک برآمدگی استخوانی در قسمت انتهایی پا و محل پاشنه است که در اثر استفاده از کفش نامناسب و معیوب بوجود می‌آید.

وی افزود: این عارضه هم چنین در اثر اضافه وزن یا در نتیجه صاف بودن کف پا در افراد ایجاد می‌شود که احساس درد در ناحیه پاشنه پا را به دنبال خواهد داشت.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعویض کفش معیوب با کفش مناسب و راحت را اولین اولویت در درمان خارپاشنه پا دانست و به افراد توصیه کرد: بهتر است از کفش‌هایی با پاشنه حدود 3 سانتی متر بطوریکه تنگ یا گشاد نباشد،استفاده کنند.

وی بیان داشت: درمان های دارویی هم چون داروهای ضد تورم و ضد درد، جهت درمان خارپاشنه بکار گرفته می شود. هم چنین معمولا از بیمار خواسته می شود که با کاهش وزن خود، نیروی وارده به پا را کم کند چرا که با بالا رفتن وزن، فشار وارده به پاشنه پا حدود 10 برابر بیشتر می‌شود در نتیجه احتمال ابتلا به خارپاشنه در افراد افزایش خواهد یافت.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه استفاده از کفی‌های ژله‌ای که در داخل جوراب بیمار قرار می گیرد با کاهش فشار وارده به پاشنه پا، راه مناسبی در درمان خارپاشنه است، ادامه داد: تزریق کورتیزون یا کورتون شیوه درمانی دیگری است که برای درمان خارپاشنه به کار می رود که این امکان را دارد عارضه با از بین رفتن درد، پس از 2 تا 3 ماه مجددا عود کند.

این فوق تخصص زانو استفاده از لیزر شوک ویوتراپی را درمان بسیار مناسبی جهت رفع خارپاشنه عنوان کرد و افزود: برآمدگی ایجاد شده در پاشنه پا توسط امواج این لیزر شکسته می‌شود.

وی افزود: امکان دارد این شیوه با کمی درد برای بیمار همراه باشد که در طول مدت کوتاهی پس از انجام عمل لیزر از بین می رود. هم چنین در کنار این روش از داروهای ضد تورم و ضد درد استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha