سلامت نیوز : اعضای کمیسیون‌های مرتبط با بخش سلامت در مجلس شورای اسلامی به تدریج از آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت بازدید خواهند کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدرمضان محسن پور معاون امور مجلس وزیر بهداشت، با بیان این مطلب گفت: از بعضی از کمیسیون‌های مجلس که به حوزه سلامت مربوط هستند مثل کمیسیون‌های اجتماعی، کشاورزی و فرهنگی خواسته‌ایم که به آزمایشگاه مرجع بیایند و با کارهای این حوزه از جمله نظارت بر مواد خوراکی، غذایی، آشامیدنی و دارو از نزدیک آشنا شوند.

وی افزود: قانونی در دست بررسی مجلس است به نام تشکیل سازمان استاندارد کشور که بخش سلامت باید در این قانون خوب دیده شود.

وی تاکید کرد: قوانین موجود از سال‌های بسیار دور تغییر نکرده و کفاف نظارت صحیح بر تولیدات غذایی، آشامیدنی و دارویی را نمی دهد، لذا اعضای کمیسیون جهاد کشاورزی آمدند تا از نزدیک امکانات ما را ببینند و در این خصوص تبادل نظر کنیم.

معاون امور مجلس وزیر بهداشت ادامه داد: جلسه بسیار خوبی بود، دو سه هفته قبل هم جلسه مشابهی با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم و با کمیسیون های دیگر هم این برنامه را خواهیم داشت تا از نقطه نظرات آنها بهره ببریم.

تبادل نظر با کمیسیون‌های تخصصی مجلس

دکتر احمد شیبانی رییس سازمان غذا و دارو نیز در این خصوص گفت: یکی از امکانات خوب ما در حوزه سلامت این آزمایشگاه است که اهمیت داخلی و جهانی دارد. نمایندگان مردم در مجلس باید از این ظرفیت ها بازدید داشته باشند.

وی افزود: باید در این بازدیدها هم نظرات ارشادی آنها را داشته باشیم و هم ما نقطه نظارت خود را مطرح کنیم.

شیبانی گفت: تاکنون از کمیسیون‌های اجتماعی و کشاورزی، آب و منابع طبیعی دعوت کرده‌ایم، ارزیابی ما اینست که این بازدیدها بسیار مثبت است، و بنا به گفته نمایندگان این بازدیدها بسیار مثبت بوده و می تواند در ارتقای سطح این آزمایشگاه و همکاری های برون بخشی و بین بخشی و تصویب قوانین لازم موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha