سلامت نیوز : مدیر گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه متاسفانه مشکلات مالی مردم، پروسه درمان را با اختلالاتی روبرو می‌کند، اظهار کرد: مطابق یک بررسی انجام شده، 27 درصد علت عدم اجرای دستور پزشک، مشکل مالی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی‌اکبر سیاری در هشتمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد با بیان اینکه بدترین حادثه‌ای که ممکن است برای هر خانواده رخ دهد، مرگ است، عنوان کرد: از 133 میلیون کودکی که در سال در جهان متولد می‌شوند، 10 میلیون نفر فوت می‌کنند.

وی ادامه داد: از این میزان، چهار میلیون تن نوزاد هستند و 21 هزار مورد از این آمار، مربوط به کشور ایران است.

سیاری در ادامه با اشاره به اهمیت پرداختن به مقوله اورژانس‌های طب کودکان برای پیشگیری از بروز مرگ و میرها، عنوان کرد: حوادث از جمله علل شایع مرگ و میر در کودکان است. 40 درصد از این حوادث، در منازل اتفاق می‌افتد که 26 درصد آنها در پی بروز این حوادث جان خود را از دست می‌دهند.

رییس هشتمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان اضافه کرد: مشکلات تنفسی و عفونت‌ها نیز از جمله دیگر عوامل مرگ و میر در کودکان است.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه مشکلات مالی مردم بالاست و همین امر پروسه درمان را با اختلالاتی روبرو می‌کند، اظهار کرد: مطابق یک بررسی انجام شده، 27 درصد علت عدم اجرای دستور پزشک، مشکل مالی است.

سیاری ادامه داد: به همین خاطر لازم است پزشک در نوشتن نسخ خود دقت کند. آموزش عمومی نیز به مردم در این خصوص بسیار مهم است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همچنین با بیان اینکه 16.5 درصد افراد شرکت‌کننده در این تحقیق عنوان کردند که پزشکی نبوده است که کودکشان را ویزیت کند، عنوان کرد: 46 درصد این آمار مربوط به بیمارستان‌های آموزشی است و این مسئله مبین توجه و قوی‌تر شدن حوزه‌های نظارتی در بیمارستان‌ها است.

در ادامه، دکتر فرید ایمان‌زاده، دبیر علمی هشتمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان با اشاره به اینکه 150 مقاله از سراسر کشور به دفتر دبیرخانه کنگره ارسال شد، عنوان کرد: از این تعداد 50 مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی در 16 پانل انتخاب شدند.

وی همچنین به برگزاری سه کارگاه تخصصی با موضوعاتی نظیر «آشنایی با فرآورده‌های خونی و عوارض آن»، «بررسی عفونت‌های مکرر در کودکان» و «اختلالات تکاملی» اشاره کرد و گفت: کودکان بیش از سایر اقشار جامعه نیازمند کمک هستند.

به گزارش ایسنا، هشتمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان که از امروز در تالار ابن‌سینا علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز به کار کرده است تا 24 آذرماه به کار خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha