چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 62547

سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: از مجموع 26 دانش آموز روستای شین آباد که بر اثر حادثه آتش سوزی دچار سوختگی شدند، یک نفر متأسفانه فوت کرده است و 6 نفر دیگر در ICU بیمارستانی در تبریز بستری هستند.

وی ادامه داد: از بین 6 دانش آموز بستری در ICU یک نفر هنوز به دستگاه تنفس مصنوعی وصل است اما 5 نفر دیگر از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شده و وضعیت آنها رو به بهبود است. 8 دانش آموز دیگر نیز در بخش عادی بیمارستان تبریز بستری هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: حدود 11 دانش آموز دیگری که در این حادثه دچار سوختگی شده بودند نیز در بیمارستانی در ارومیه بستری هستند و تاکنون هیچ یک از دانش آموزان این حادثه از بیمارستان ترخیص نشده‌اند.

وی افزود: میزان سوختگی دانش آموزان در این حادثه بین 20 تا 40 درصد است و درمان آنان شامل دو مرحله درمان حاد و درمان مزمن است.

وی گفت: درمان حاد به منظور زنده نگهداشتن دانش آموزان و رفع عوارض و ضایعات ریوی، تنفسی و عفونی است که با توجه به نیاز به زمان کافی برای رفع کامل این ضایعات زمان بستری آنان در بیمارستان ممکن است طولانی و حتی برای برخی از دانش آموزان بیش از یکماه باشد.

امامی رضوی ادامه داد: درمان عوارض مزمن این افراد به ترمیم ضایعات پوستی سوختگی و جراحی پلاستیک صورت آنها مربوط است که با توجه به لزوم انجام چندین عمل جراحی برای ترمیم سوختگی این مرحله از درمان ممکن است چندین سال طول بکشد.

معاون وزیر بهداشت گفت:‌ درمان عوارض حاد دانش آموزان در تبریز و ارومیه انجام می‌شود اما برای درمان ضایعات پوستی و عوارض مزمن سوختگی احتمالاً دانش آموزان به تهران یا جاهای دیگر منتقل می‌شوند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش تعهد کرده است که تمام هزینه‌های درمان این دانش آموزان را تا آخرین مرحله پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha