سلامت نیوز : محمدمهدی کلانتریان در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: مهمترین معضل و مسئله وزارت بهداشت در حوزه منابع فیزیکی این است که با وجود اینکه در ماه دهم سال هستیم تخصیص اعتبارات عمرانی و تملک دارایی وزارت بهداشت صفر است و دولت از ابتدای امسال ریالی بابت اجرای پروژه های عمرانی نداده است.

وی گفت: در زمان حاضر حدود 35 هزار تخت بیماستانی را در قالب پروژه های بیمارستانی کوچک و بزرگ در دست مطالعه و ساخت داریم. سالانه حدود 800 میلیارد تومان بودجه دولتی برای پیشرفت و تکمیل این پروژه ها داشتیم که امسال این اعتبار پرداخت نشده است.

مدیرکل منابع فیزیکی وزارت بهداشت اضافه کرد: متأسفانه تخصیص نیافتن اعتبارات عمرانی وزارت بهداشت در سال 91 باعث بروز مشکلاتی بین وزارت بهداشت و مشاوران و پیمانکاران این پروژه ها شده است که البته با قول مسئولان معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری مبنی بر تأمین بودجه امیدواریم این مشکلات کم شود.

وی گفت: اختصاص نیافتن اعتبارات تملک دارایی وزارت بهداشت نه تنها پیشرفت بیمارستانهای در حال ساخت را کند کرده است بلکه تمام پروژه های عمرانی از جمله مراکز بهداشتی و خوابگاههای دانشجویی را با مشکل مواجه کرده است.

کلانتریان ادامه داد: اعتبار پروژه های بیمارستانی که در دست وزارت مسکن است نیز پرداخت نشده است و بر اساس اطلاعات ما فقط حدود 20 درصد این اعتبارات (حدود 100 میلیارد تومان) برای این بیمارستانها به وزارت مسکن پرداخت شده است.

وی گفت: البته با جا به جایی برخی اعتبارات در سطح وزارت بهداشت و همکاری روسای دانشگاههای علوم پزشکی سعی می‌کنیم پروژه هایی که پیشرفت بالایی دارند و در شرف بهره برداری هستند را تکمیل و راه‌اندازی کنیم اما پروژه هایی که بخش بیشتری از کار آنها باقیمانده است و مثلاً 40 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، در عمل متوقف شده‌اند.

مدیرکل منابع فیزیکی وزارت بهداشت اضافه کرد: البته برخی از پروژه های بیمارستان سازی از جمله بیمارستانهای مشمول طرح مهر ماندگار هنوز متوقف نشده‌اند اما آنها هم به کندی پیش می‌روند.

وی ادامه داد:‌ از جمله پروژه‌هایی که اجرای آنها متوقف شده است، پروژه‌های بیمارستانهای جایگزین برای 5 بیمارستان فرسوده تهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha