سلامت نیوز : سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در چهارمین همایش سراسری بهداشت و درمان نیروهای مسلح، گفت: هر چه زمان بیشتر به جلو می‌رود توجه به بهداشت و درمان و خدمات آن نیز در جامعه پررنگ ترمی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فرمانده ناجا با اشاره به اعتقادات برخی از افراد مبنی بر اینکه در صورت بیماری خداوند شفا بخش است، گفت: این به مفهوم آن نیست که اگر بیمار شویم برای درمان به پزشک مراجعه نکنیم بلکه باید ضمن مراجعه به پزشک، سلامتی را نیز از خداوند طلب کنیم.

وی گفت: در آموزه های دینی آمده است که مال را باید فدای جان کرد، این به آن معنا است که شرعاً مکلف هستیم برای حفظ جسم خود اندیشیده و برای سلامتی آن قدم برداریم، زیرا جسم امانتی است که از جانب خدا در اختیار بشر قرار داده شده است.

وی افزود: درصورتی که سلامت جسمانی وجود نداشته باشد جهاد، تولید دانش و مدیریت و .. امکان پذیر نیست.

سردار مقدم به حضور امام خمینی (ره) در روزهای پایانی عمر خود در بیمارستان اشاره کرد و گفت: ایشان هنگامی که در بیمارستان بودند خود را تسلیم پزشکان می‌کردند و می فرمودند: «اگر در امور دینی مجتهد هستم اما در امر پزشکی مقلد می باشم» بنابراین در امور پزشکی باید از پزشک حاذق تقلید کرد و در امر دین باید مقلد مرجع تقلید باشیم. در واقع امام خمینی (ره) با وجود اینکه در عصر خود مجتهد حاذقی بود اما در تمام شرایط حتی از دوران تبعید در فرانسه تا حضور در بیمارستان جهت مداوا تابع مقررات و قوانین خاص آن بود، چراکه انسانها نمی‌توانند همزمان چندین تخصص را داشته باشند.

فرمانده ناجا با تاکید بر اهمیت حوزه بهداشت و درمان به پیشرفت های ناجا در این حوزه اعم از ساخت مراکز درمانی، طرح امام رضا (ع) و بکارگیری تجهیزات پزشکی و ... اشاره کرد و اظهار داشت: میانگین سنی کارکنان ناجا نسبت به 15 سال گذشته کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: همه کارکنان ناجا نیز به منظور حفظ سلامت خود، ملزم به دریافت شناسنامه سلامت هستند چرا که بحث بهداشت و سلامت جسم و روان از مختصات زندگی امروز است و بسیار به آن نیازمند هستیم.

احمدی مقدم از افزایش 30 درصدی استفاده کارکنان ناجا از بیمارستانها و مراکز درمانی این سازمان خبر داد و گفت: بهداری کل ناجا در حوزه رقابت توانسته خدمات بهتر و ارزان تری را به آنان ارائه دهد.

فرمانده ناجا با اشاره به حضور مراکز درمانی نیروهای مسلح در مناطق زلزله زده و حادثه خیز گفت: باید ظرفیتهای خود را در امر مردم یاری افزایش دهیم و از سوی دیگر مراکز درمانی نیروهای مسلح می‌توانند سفیران صلح جمهوری اسلامی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha