چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 62552

سلامت نیوز :  اسماعیل اکبری در پنجمین کنگره سراسری سرطان پستان که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، به روند رو به رشد سرطان اشاره کرد و اظهار داشت: سالانه 85هزار مورد جدید سرطان در کشور به ثبت می‌رسد که سرطان پستان در زنان ایرانی بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است و میزان ابتلا به این سرطان حتی از سرطان پوست که شایع‌ترین سرطان دنیا است در کشور ما بالاتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به جایگاه ایران در ابتلا به این سرطان در دنیا گفت: از نظر آمار ثبت سرطان سینه در حد میانه هستیم، آمار اروپا 5 تا 6 برابر ما است و کشورهای شرقی و آفریقایی کمتر از ما هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سرطان را سومین عامل مرگ و میر در کشور دانست و افزود: پس از حوادث و بیماری‌های قلبی و عروقی سرطان‌ها عامل بیشترین میزان مرگ و میر هستند که این عامل در کشورهای غربی در جایگاه دوم و پس از بیماری‌های قلبی قرار دارد و در کشورهای آفریقایی پس از بیماری‌های عفونتی چهارمین عامل مرگ و میر است.

اکبری گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته رشد سرطان سینه در 3 استان اصفهان، سمنان و مازندران کندتر شده ولی وضعیت استان فارس در مورد رشد سرطان بهتر از بقیه گزارش شده است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی میزان کشندگی ناشی از سرطان‌ها را به ترتیب ناشی از سرطان معده، ریه، کبد، مجاری صفراوی و سرطان سینه عنوان کرد و افزود: طی آمار سال 2010 که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، 31 درصد هزار نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند که در این میان 2.8 درصد مبتلایان به سرطان سینه را مردان تشکیل می‌دهند که پاتولوژی آنان با زنان متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha