سلامت نیوز : محمود علایی زنگیر ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات پزشک خانواده در گرمی با یادآوری اینکه پوشش جمعیتی این شهرستان در طرح پزشک خانواده بیش از 50 درصد است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد ظرف دو ماه آینده این پوشش جمعیتی به 80 درصد برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی خاطرنشان کرد: با تبلیغات، معرفی و فرهنگ‌سازی سعی داریم جمعیت بیشتری را راغب به این امر کنیم چرا که طرح پزشک خانواده می‌تواند انسجام ویژه‌ای در حوزه بهداشت و درمان به وجود آورده و از اتلاف سرمایه‌های کشور و هزینه‌های مازاد برای خانواده‌ها جلوگیری کند.

فرماندار شهرستان گرمی اجرای این طرح را برای اقشار محروم و کم‌درآمد بسیار موثر و راهگشا توصیف کرد و یادآور شد: اگر در این زمینه بسیج همگانی به مانند طرح‌های موفق سال‌های گذشته صورت گیرد قادر خواهیم بود بخش عظیمی از ضعف‌ها و نارسایی‌های خود را برطرف کنیم.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این جلسه با یادآوری اینکه در طرح پزشک خانواده سعی شده است از ظرفیت مراکز بهداشتی استفاده شود، اظهار داشت:‌ ما در استان اردبیل بیش از 50 مرکز بهداشتی در شهرها و بخش‌ها داریم و با توجه دولت خدمتگزار کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

فرهاد پور‌فرضی با بیان اینکه براساس برنامه پنجم توسعه قرار است در این زمینه به یک روند رشد مطلوب برسیم، تصریح کرد: هفت مرکز بهداشت در شهرستان پارس‌آباد، 14 مرکز در شهر اردبیل و دو مرکز بهداشتی در شهرستان بیله‌سوار به هموطنان و همشهریان ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه قرار است پنج مرکز بهداشت در خلخال و مناطق مختلف آن راه‌اندازی شود، افزود: در شمال استان با مشکلی مواجه نیستیم و بیشترین نیازمندی ما در جنوب استان است که امیدواریم برطرف شود.

دبیر کارگروه بهداشت و درمان گرمی با بیان اینکه 10 مرکز بهداشتی در شهرستان مشگین‌شهر وجود دارد، گفت: نیمی از این مراکز در بخش‌ها و شهرهای مختلف فعالیت می‌کنند.

پور‌فرضی با یادآوری اینکه 15 مرکز بهداشتی استیجاری نیز در استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد‌: تنها یک مرکز از این مراکز بهداشتی استیجاری در مشگین‌شهر و مابقی در اردبیل واقع شده است.

وی در پایان گفت: در اجرای طرح پزشک خانواده تمامی این مراکز بهداشتی و درمانی فعال خواهند بود و با کمترین مشکل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha