چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 62555

اگر جزو افرادى هستید كه اغلب گرفتار سردرد هستند بهتر است لیستى از تمامی غذاهایى كه ظرف چند روز یا چند هفته پیاپى خورده اید، تهیه كنید.

رفع سردرد با داروهای گیاهی
سلامت نیوز : بهترین روش مقابله با سردرد، در درجه اول پیشگیرى از وخیم شدن آن است. اگر جزو افرادى هستید كه اغلب گرفتار سردرد هستند بهتر است لیستى از تمامی غذاهایى كه ظرف چند روز یا چند هفته پیاپى خورده اید، تهیه كنید. سپس این لیست را به دقت بررسى كنید تا شاید رابطه اى میان مصرف غذایى خاص با بروز سردرد در خود بیابید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ خوردن پنیر، پرتقال، شكلات و قهوه با معده خالى مى تواند موجب بروز سردرد شود. همچنین كم آبى، نداشتن فعالیت ورزشى و رژیم‌هاى سخت در سردرد موثر هستند. اما خبر خوش این است كه اگر سردردها با عارضه دیگرى همراه نباشند به ندرت نشانه مشكلى جدى هستند. در حقیقت از هر چهار مورد سردرد، سه مورد در اثر گرفتگى ماهیچه‌هاى پشت، گردن و فك به وجود آمده اند.

درمان‌هاى تكمیلى اغلب دیدگاهى كلى نگر دارند، آنها جسم و ذهن را با هم مورد درمان قرار مى دهند و فقط به نشانه‌هاى بیرونى اكتفا نمى كنند. این نوع درمان‌ها را مى توان به موازات درمان‌هاى دارویى معمول اعمال كرد. اگر از آن دسته افرادى هستید كه معمولاً از سردردهاى مكرر رنج مى برند، نا امید نشوید. روش‌هاى طبیعى متعدد و متنوعى براى تسكین سردرد یا حتى بهتر از آن، پیشگیرى از بروز سردرد وجود دارند كه در اینجا به بعضى از آنها اشاره مى كنیم.

ریحان

مصرف ریحان در تسكین سردرد و میگرن و نیز در درمان سرفه و تنگی نفس مؤثر است. ریحان سبز گیاهی است یكساله كه بلندی آن تا 60 سانتی متر می‌رسد و برگ‌های جوان آن سبز و روشن و به شكل بیضی نوك تیز با دندانه‌های ریز و معطر است. طبیعت این گیاه گرم و خشك است و خواص درمانی آن مقوی، محرك و بادشكن است و به‌هاضمه كمك می‌كند، علاوه بر این تب بر، آرام‌كننده و ضد اسپاسم است.

ریحان باعث رفع بوی بد ناشی از خوردن سیر و پیاز می‌شود. همچنین زخم‌های دهان را از بین می برد و كندی دندان را برطرف می‌كند. از سوی دیگر، ضعف معده و ضعف اعصاب را رفع می کند و انواع سردرد و میگرن را تسكین می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha