عضلات، تاندونها، مفاصل، استخوانها و غضروفها، سیستم اسکلتی- عضلانی بدن را تشکیل می‌دهند و 20 تا 25 درصد کاربران رایانه هر روز دردهای اسکلتی عضلانی را تجربه می‌کنند.

۲۵ درصد کاربران کامپیوتر هر روز درد عضلانی دارند

سلامت نیوز : فاطمه صادقی، کارشناس ارگونومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این مطلب اظهار داشت: 75 درصد کاربران رایانه به طور گاهگاهی دچار اختلالات اسکلتی عضلانی و دردهای ناحیه کمر، گردن و شانه می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ صادقی افزود: 53 درصد کاربران رایانه از دردناک بودن و خشکی گردن و شانه رنج می‌برند که این اختلالات خوش خیم است و با انجام نرمش های مناسب تا حد زیادی بهبود می‌یابد.

وی تصریح کرد: یکی از شایعترین شکایت کاربران،‌ ناراحتی کمر و گردن است که نشستن های طولانی مدت روی صندلی نامناسب که حمایت لازم را از کمر انجام نمی‌دهد، خم کردن و بلند کردن مداوم سر برای خواندن برگه‌ای که روی میز قرار دارد و خم کردن سر به عقب از علتهای ناراحتی کمر و گردن است.

کارشناس مرکز سلامت محیط و کار خاطرنشان کرد: عارضه دیگری که کاربران کامپیوتر را تهدید می‌کند ناراحتی‌های مربوط به دست در حین تایپ کردن است که توصیه می‌شود برای جلوگیری از این امر، اندازه کیبورد متناسب با دست کاربر باشد به طوری که انگشتان به راحتی روی آن حلقه بزنند و شکل آن به نحوی باشد که مچ دست روی آن قرار گیرد.

صادقی بیان کرد: لازم است در همان سطح، صفحه کلید قرار گیرد و فضای کافی برای حرکت دادن Mouse وجود داشته باشد و همچنین سیم Mouse مانع حرکت دادن آن نشود بهتر است برای حرکات کوچک از حرکت مچ استفاده کنند و آرنج روی استراحتگاه تکیه داشته باشد.

وی یادآور شد: به منظور دستیابی به کنتراست لازم در تصویر و حذف موثر میدان های الکتریکی، مغناطیسی و اشعه های آزار دهنده ناشی از لامپ تصویر، بهتر است از فیلتر محافظ استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha