سلامت نیوز : فریده عالی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه بسیاری از مسائل تربیتی باید در دوران کودکی مورد توجه قرار گیرد،‌ اظهار داشت: از آنجایی که اساس شخصیت هرفرد در کودکی آن شکل می‌گیرد، باید زمان مناسب در اختیار والدین به منظور ایفای نقش تربیتی قرار داده شود.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح دانش و آگاهی والدین برای ایفای هرچه بهتر نقش تربیتی در خصوص فرزندان،‌ادامه داد: افزایش سطح آگاهی در والدین در سایه برگزاری کلاس‌های آموزشی به خوبی تحقق می‌یابد.

این کارشناس علوم تربیتی یادآور شد: افزایش آگاهی در والدین در خصوص امور تربیتی فرزندان موجب می‌شود تا از بروز مشکلات و معضلاتی که جوانان در آینده با آنها روبه‌رو می‌شوند، جلوگیری شود.

به گفته وی، به رغم احساس نیاز فراوان در خصوص آگاهی بخشی والدین در خصوص امور تربیتی می‌توان گفت که هم ‌اکنون پرداختن به این مهم مغفول مانده است.

عالی یادآور شد: در این میان نقش مادران در تربیت فرزندان بیشتر است به‌طوری که مادران می‌توانند با ایفای صحیح نقش خود،‌ موجب افول احساس نا‌امنی و کاهش بروز مخاطرات اجتماعی در میان فرزندان خود شوند.

وی اضافه کرد: اشتغال مادران در صورتی که پدران نیز مکمل امور تربیتی فرزندان شوند،‌ هیچگونه آسیب و خللی را متوجه فرآیند تربیت فرزندان نخواهد کرد.

عالی با مثبت ارزیابی کردن سیاستهای حمایتی در خصوص زنان، ابراز داشت: باید سیاست‌های حمایتی از قبیل درنظر گرفتن مرخصی زایمان برای مادران شاغل با روند مناسب تری ادامه یابد.

این مدرس دانشگاه متذکر شد: نقش اقتصادی بانوان خدشه‌ای بر ایفای نقش تربیتی آنها وارد نمی‌کند.

وی بر ضرورت تخصیص بودجه‌ مناسب به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای والدین تاکید و خاطرنشان کرد: ثمره پرداختن به مسائل تربیتی فرزندان بدون شک، تشکیل جامعه‌ای سالم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha