سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6259

برای نخستین بار در كشور دانشكده طب سنتی در دانشگاه علوم‌پزشكی تهران تاسیس شد و با جذب ‪ ۱۸‬دانشجو از مهرماه امسال آغاز به كار خواهد كرد.

رییس دانشكده طب سنتی دانشگاه علوم پزشكی تهران روز سه‌شنبه‌به ایرنا، گفت: ‪ ۱۸‬دانشجوی یاد شده كه در آزمون سراسری دانشگاه ها پذیرفته شده‌اند از اول مهرماه امسال در رشته طب سنتی ادامه تحصیل خواهند داد.

شمس تبریزی افزود: دانشكده طب سنتی در سال آینده تحصیلی در هر یك از رشته‌های داروسازی سنتی و اخلاق پزشكی ‪ ۱۸‬دانشجو جذب خواهد كرد كه در مجموع این دانشجویان به ‪۳۶‬نفر خواهد رسید.

شمس توضیح داد: در حال حاضر برای رشته‌های "تاریخ پزشكی" و " بهداشت و تندرستی" از دیدگاه طب سنتی در حال آماده‌سازی برنامه‌های آموزشی هستیم و باتوجه به حمایت‌های خوب دانشگاه علوم پزشكی تهران از این دانشكده، به زودی شاهد دستاوردهای خوبی در زمینه طب سنتی برای مردم خواهیم بود.

وی درباره دیدگاه‌های برخی از پزشكان درباره طب سنتی گفت: چنانچه بتوانیم با دلایل مستدل و منطقی درباره طب سنتی سخن بگویم حتما این گروه از پزشكان ضرورت و فواید طب سنتی را خواهند پذیرفت.

شمس اردكانی افزود: باتوجه به پیشینه طب سنتی و اقبال و رویكرد خوب مردم نسبت به آن ، می‌توان بسیاری از مسایل درمانی آن‌ها را با طب سنتی كه از جایگاه و منزلت علمی و قوی برخوردار است، برطرف كرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha