سلامت نیوز: معاون توانبخشی و پیشگیری از معلولیت های بهزیستی ضمن اعلام افزایش سرسام آور برخی تجهیزات معلولان، از ارائه تخفیفات و تمهیدات ویژه به معلولان خبر داد.

یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا در خصوص نگرانی های معلولان در تامین هزینه های تجهیزات خود بیان کرد: افزایش قیمت ارز و تورم روی همه تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات معلولان تاثیر منفی گذاشت. علاوه بر این حتی در برخی از موارد تاثیر نوسان بازار ارز بر ارائه خدمات توانبخشی  و سرویس دهی به معلولان نیز مشاهده شد.
وی تصریح کرد: تجهیزاتی که مورد نیاز معلولان بودند و از خارج از کشور وارد می شدند دچار افزایش زیاد شدند تا آن جا که در برخی از موارد شاهد افزایش بیش از سه برابری قیمت این تجهیزات شدیم. به عنوان مثال پیش از این قیمت ویلچر آلمانی 500 هزار تومان بود که پس از اتفاقات  پیش آمده در بازار ارز قیمت این نوع ویلچر به یک میلیون و 800 هزار تومان رسیده است که بیش از سه برابر افزایش داشته است.
معاون توانبخشی و پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: از همین رو و بر اساس سیاست های سازمان بهزیستی، حمایت از تولیدات داخلی در صدر برنامه ها قرار گرفته است و بهزیستی درصدد است با خرید کالا و تجهیزات ایرانی، هم تولید کننده داخلی را حمایت کند و هم معلولان بتوانند از تجهیزات با کیفیت و با قیمت مناسب تری برخوردار شوند.
سخنگویی ادامه داد: در حال حاضر معلولان می توانند ویلچر ایرانی را با قیمت زیر 300 هزار تومان تهیه کنند و افراد تحت پوشش بهزیستی دارای تخفیف بوده و با بهای 200 هزار تومان این ویلچرها را در اختیار می گیرند.
وی تاکید کرد: با برنامه های انجام شده، تا پایان سال جشن بی نیازی معلولان از ویلچر را برگزار می کنیم تا دیگر معلولی نیازمند ویلچر نباشد.
معاون توانبخشی و پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی در رابطه با توزیع تجهیزات توانبخشی افزود: ما نیازهای داخلی کشور را بر آورد کرده‌ایم و توزیع ویلچر‌ها بر اساس آمارهای اعلام شده انجام می‌شود و اعتبار لازم جهت خریداری تجهیزات توانبخشی و درمانی به استان واگذار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha