سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6261

یك استاد دانشگاه گفت: نگرفتن سینه مادر، داشتن حالت عصبی در هنگام مكیدن و بی‌خوابی از واكنش‌های نوزادان در صورت وجود استرس در مادران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر سوسن نیك بین در جمع مادران نوزادان شیرخواره در كرج، با بیان این مطلب افزود: علائمی همچون دل پیچه، گریه‌های طولانی، بی خوابی، نگرفتن سینه در نوزادان، حاكی از استرس در وجود مادر است.

وی تصریح كرد: علائمی نیز در خود مادر مثل اشكال در بازتاب خروج شیر از سینه، كاهش تولید شیر مادر می‌تواند بر وجود استرس مادر صحه بگذارد.

نیك منش اظهار داشت: مادران باید قبل از بارداری روش‌های مدیریت استرس‌ها را آموزش فرا گیرند. چرا كه حفظ آرامش در هنگام شیردهی و توجه كامل به كودك موجب تقویت‌ احساس امنیت در نوزاد می‌شود.

این مدرس دانشگاه امتناع برخی مادران از شیردهی به نوزادان را خودخواهی و مختل كردن روند رشد فیزیولوژیكی نوزاد دانست و خاطرنشان كرد: نباید به دلیل باورهای غلط مبتنی بر به هم خوردن تناسب اندام حاصل از شیردهی، كودك را از این نعمت خدادادی محروم كرد.

وی در پایان یادآور شد: اگر مادرانی هم كه توان لازم را برای شیردهی به نوزاد خود ندارند لازم است كه آنها را در آغوش بگیرند تا كودك با شنیدن ضربان قلب مادر آرام گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha