سلامت نیوز: معاون امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه با درمانهای زیرزمینی غیرمجاز اعتیاد برخورد قاطع می شود، گفت: تهیه لوایح جدید مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار دارد.

محمد صادق فتح الهی در گفتگو با مهر با اشاره به حمایتهای ستاد مبارزه با مواد مخدر از سازمانهای مردم نهاد، اظهار داشت: حمایت از فعالیتهای مردمی را به عنوان یک وظیفه تعریف کرده ایم. حمایت از سازمان های مردم نهاد کار یک دفتر یا یک معاونت نیست، بلکه سیاست ستاد و تکلیف ستاد بر اساس سیاستهای کلی نظام در مبارزه با مواد مخدر، حمایت از مشارکتهای مردمی است.

وی با اشاره به برخورد با درمانهای زیرزمینی اعتیاد افزود: می توانیم در زمینه حمایت مالی به ویژه در خصوص مراکز ماده 15 و مراکز ماده 16 قانون اقدام کنیم. حمایت از سازمانهای مردم نهاد در زمینه مشارکت جویی از دستگاههای مسئول را پیگیری می کنیم و در زمینه حقوقی و قضایی نیز با کسانی که به صورت زیر زمینی فعالیت می کنند و فعالیت سازمانهای مردم نهاد را خدشه دار می کنند برخورد می کنیم.

لوایح جدید مقابله با مواد مخدر در راه است


معاون امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره  اقدامات قضایی برای برخورد با تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر گفت: در حوزه قضایی دستور کارهایی را در دست بررسی و اقدام داریم. تلاش مستمر برای تهیه لوایح لازم در زمینه مبارزه با مواد مخدر با توجه به الزامات جدید این حوزه یکی از دستور کارهای جدی ستاد است. واقعیت این است که درباره مواد مخدر صنعتی و روان گردانها یک تاخیر چند ساله در تصویب و اجرای قوانین داشتیم که ضررهای زیادی به کشور وارد شد و برخورد مناسب با تهدید نداشتیم.

وی ادامه داد: کمبود با تصویب قانون جدید رفع شد و  موضوع روان گردان ها نیز در قانون گنجانده شد. به تازگی نیز باند بزرگ قاچاق شیشه کشف و برخورد قضایی مناسبی با آنها انجام شد. البته این برخوردها توجه و نگرانی برخی از حامیان بین المللی قاچاق مواد مخدر را در پی داشت که نشان دهنده حرکت ایران در مسیر صحیح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha