سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کسری اعتبار 170 میلیارد تومانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و گفت: بخش بیشتر این کسری اعتبار مربوط به بخش درمان است اما بخش‌های آموزش، دانشجویی و بهداشت نیز از این کسری اعتبارها بی‌نصیب نبوده‌اند.

دکتر حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گرانی‌های اخیر و تاثیر آن در گردش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، گفت: لازم است دراین شرایط بیمارستان‌ها طوری عمل کنند که بر روی کیفیت خدمات‌شان تاثیر نگذارد. این موضوع به روسای بیمارستان‌ها تاکید شده که دستاوردهای ارتقای کیفیت خدمات درمانی در اورژانس‌ها و بخش‌های درمانی حفظ شود و این دستاوردها تحت تاثیر گرانی‌ها، کاهش نیابد.

وی تاکید کرد: در شرایطی که منابع کاهش می‌یابد، باید راهکارهایی را برای حفظ و ارتقا موقعیت فعلی جستجو کرد تا از کیفیت خدمات کاسته نشود و در عین حال بتوان این دوران را نیز پشت سر گذاشت. به این منظور ابتدا باید هزینه‌های اضافی را کاهش داد. مشارکت مردم نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار است. همچنین لازم است همکاری بیمه‌ها از جمله همکاری بیمه مکمل و کمک خیرین به بخش دولتی را داشته باشیم.

ابوالقاسمی به مشکل کمبود نقدینگی و منابع اشاره کرد و گفت: امسال از آنجا که تخصیص‌ها کم شده، منابع ما نیز کاهش یافته است؛ این درحالیست که خدمات بیمارستان‌ها نه تنها کاهش نیافته بلکه به لحاظ تکلیف قوانین توسعه‌ای کشور، افزایش هم داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha