سلامت نیوز: در طی سال های اخیر موارد در رفتگی مادرزادی مفصل ران کاهش قابل ملاحظه یافته و همچنین نتایج درمانی و اثر بخشی درمان های موجود برای این نارسایی نیز افزایش یافته است.
جواد فلاحت زاده، متخصص و جراح ارتوپدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در دهه های گذشته دررفتگی های مادرزادی مفصل ران به عنوان یکی از مهمترین و شایعترین عارضه ها و آسیب های ارتوپدی شناخته می شود.

وی با اشاره به وسایل و ابزار مجهز و کشف روش های تشخیصی و درمانی مناسب در سال های اخیر در درمان بیماری ها و آسیب های ارتوپدی، تصریح کرد: این وسایل و روش های تشخیصی و درمانی تاثیر بسیار مهمی در کاهش آسیب های مادرزادی ارتوپدی و درمان مناسب این بیماری ها داشته است.

فلاحت زاده تاکید کرد: در طی سال های اخیر موارد در رفتگی مادرزادی مفصل ران کاهش قابل ملاحظه ای یافته و این کاهش در مقایسه با وفور این بیماری در دهه های گذشته، بسیار چشمگیر بوده است.

وی گفت: علاوه بر کاهش قابل ملاحظه موارد در رفتگی مادرزادی مفصل ران، نتایج درمانی و اثر بخشی درمان های موجود برای این نارسایی نیز افزایش یافته است.

فلاحت زاده یاد آور شد: با توجه به شیوع در رفتگی مادرزادی مفصل ران در کودکان در سالهای گذشته، امروز کمتر کودکی را می توان یافت که دچار این بیماری به ویژه درجات شدید آن باشد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با وجود وسایل و روش های تشخیصی و درمانی مناسب، اثر بخشی درمان های موجود به ویژه روشهای جراحی برای درمان در رفتگی مادر زادی مفصل ران افزایش یافته و در واقع این درمان ها با موفقیت بالایی همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha