پریشانی روانی كه انفجار عصبی یا بحران روحی نیز گفته می‌شود، واژه ای غیر پزشكی برای توصیف دوره‌ای كوتاه اما حاد از آشفتگی خاص روانی است كه ابتدا با مشخصه‌های افسردگی یا اضطراب نمایان می‌شود.

علائم هشدار دهنده پریشانی روانی
سلامت نیوز: پریشانی روانی كه انفجار عصبی یا بحران روحی نیز گفته می‌شود، واژه ای غیر پزشكی برای توصیف دوره‌ای كوتاه اما حاد از آشفتگی خاص روانی است كه ابتدا با مشخصه‌های افسردگی یا اضطراب نمایان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، این اصطلاح هر چند غیر پزشكی است اما می‌تواند نشان‌دهنده مشكل یا اختلال روانی ای نهفته باشد. پنج نشانه هشداردهنده پریشانی روانی عبارتند از:

1- كاهش تمركز


هر انسانی ممكن است در طول زندگی اش توانایی تمركز كردن را از دست دهد و دوباره به حالت عادی بازگردد. این وضعیت اگر پراكنده و موقتی باشد طبیعی است اما اگر افت تمركز تداوم یابد و فرد بیش از یك هفته قادر نباشد روی موضوعی خاص متمركز شود باید به روان پزشک کند.

2- تغییر شدید وزن


تغییر شدید و ناگهانی وزن از نشانه‌های بارز عدم تعادل روانی است. آشفتگی روانی ممكن است سبب کاهش اشتها یا پرخوری شود.

3- گرایش شدید به الکل و مخدر


گرایش شدید به نوشیدن الكل یا دود کردن سیگار از نشانه های بارز آشفتگی و پریشانی روانی است.

4- تمایل به انزوا


تمایل به تنهایی و انزوا از پیامدهای افسردگی است و می‌تواند نشانه هشدار دهنده برای ابتلاء به پریشانی روانی باشد.

5- صدمه زدن به خود


آسیب رساندن به خود نیز از علائم بی‌ثباتی روانی است. اگر ناگهان دچار یك میل ناخودآگاه برای به خطر انداختن خود می‌شوید یا حداقل به سلامت خود بی‌توجه هستید، زمان آن فرا رسیده كه حتما با روان شناس مشورت كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha