سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مهاجرت پرستاران به مرز هشدار رسیده است، گفت: مهاجرت این قشر افزون‌بر خروج ارز و سرمایه‌های علمی کشور، موجب کمبود نیروی متخصص در بیمارستان‌ها می‌شود.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت، از کمبود نیروی متخصص و پرستار در بیمارستان‌ها انتقاد کرد وگفت: متأسفانه هم‌اکنون میزان تربیت و آموزش این پرسنل با میزان استخدام هیچ تناسبی ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از مشکلات کنونی نظام سلامت کشور، تصریح کرد: متأسفانه حوزه پرستاری به‌علت بی‌توجهی مسئولان با کمبود اعتبارات روبه‌رو است.

وی ادامه داد: در بحث حمایت از نظام پرستاری کشور باید بررسی کرد که اگر قوانین کنونی نقص دارد آن را اصلاح کرد اما اگر در اجرای قوانین از سوی دولت ضعف وجود داشته باشد باید با برنامه‌ریزی در جهت رفع آن تلاش کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، عملکرد مجلس در تصویب قوانین حمایتی پرستاران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و یاد‌آور شد: رفع کمبود نیروی انسانی، قانون ارتقاء بهره‌وری بالینی خدمات پرستاری، کاهش ساعت کار، پرداخت اضافه کار و جذب نیروی‌های متخصص از مهم‌ترین طرح‌های تصویب شده در مجلس است.

وی با تأکید بر اینکه حمایت نکردن دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی از پرستاران زمینه مهاجرت این قشر را فراهم کرده است، گفت: متأسفانه این افراد برای بهبود وضعیت اقتصادی و پیدا کردن موقعیت اجتماعی مناسب، اقدام به مهاجرت به کشورهای اروپایی، آمریکایی و حتی کشورهای آسیایی و منطقه‌ای می‌کنند، که این موضوع باعث تأسف است.

تأمینی‌لیچایی ادامه داد: مهاجرت پرستاران به خارج از کشور افزون‌بر خروج ارز و سرمایه‌های علمی کشور، موجب کمبود نیروی متخصص در بیمارستان‌ها می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از پایین بودن میزان حقوق پرسنل حوزه سلامت به‌ویژه پرستاران، یاد‌آور شد: پایین بودن حقوق این افراد در کشور در قیاس با مشاغل دیگر، موجب ناامیدی و افت کیفی خدمات این قشر شده است، از این‌رو مسئولان باید با برنامه‌ریزی دقیق در جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی این قشر گام بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha