سلامت نیوز: کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است که ‌خوردن یک عدد تخم مرغ در روز با 18 درصد کاهش احتمال سرطان سینه همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،دکتر پریسا ترابی با بیان این مطلب افزود: به دلیل اهمیت ماده کولین در ساختمان بدن، عدم مصرف آن در گروه های خاص به ویژه زنان باردار و شیرده می تواند آثار سوء قابل توجهی داشته باشد زیرا این ماده در به هم پیوستگی ساختمانی غشای سلول ها نقش دارد.

وی تصریح کرد: تخم مرغ پس از جگر گاو دومین منبع مهم و غنی از کولین است که به خصوص باید در زنان باردار و شیرده به مصرف برسد. کولین تخم مرغ در داخل زرده آن به صورت ماده ای به نام لسیتین یافت می شود.

ترابی با اشاره به این که 2 عدد تخم مرغ با تامین حداقل 250 میلی گرم کولین حدود 50 درصد نیاز روزانه یک خانم باردار و شیرده را تامین می کند، تصریح کرد: کولین نقش بسیار مهمی در تکامل مغز جنین دارد و این ماده مناطقی از مغز را که مسئول برقراری حافظه هستند تحت تاثیر قرار داده و توانایی یادگیری در دوران زندگی را تقویت می کند.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: دریافت کولین توسط جنین از مادر نه تنها باعث رشد و تکامل مناسب مغزی او می شود بلکه باعث می شود که سطح ماده هموسیستئین در خون مادر در حد متعادل حفظ شودو همچنین مادران بارداری که در رژیم غذایی خود فقر کولین دارند، 4 برابر بیشتر احتمال دارد که جنین آنها دچار ضایعات لوله عصبی از جمله کانال مغزی نخاعی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha