سلامت نیوز: وزیر بهداشت اعلام کرد ارز مرجع در بحث تجهیزات و ملزومات ضروری حوزه سلامت را دریافت نکرده‌ایم و قیمت‌هایشان حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته و این هم سرباری دیگر برای مردم شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرضیه وحید دستجردی در حاشیه همایش امدادگران عاشورایی در سالن همایش های رازی افزود: سعی شده تا ارز مرجع را برای داروها داشته باشیم و علیرغم همه کمبود‌ها و این موضوع که دلار فعلی نسبت به دلار گذشته تقریبا حدود 16 درصد افزایش داشته  شاهد افزایش هزینه‌های سلامت هستیم.

وی با اشاره به برنامه پزشک خانواده ادامه داد:اگر برنامه پزشک خانواده به طور کامل اجرا شود هزینه پرداختی از جیب مردم به کمتر از 30 درصد می‌رسد و تکلیفی که برنامه پنجم در این زمینه بر عهده حوزه سلامت گذاشه است انجام می‌شود.

وزیر بهداشت ابراز‌ امیدواری کرد تا مسئولان بودجه ریزی و برنامه‌ریزی کشور اعتبار لازم را برای استقرار و توسعه این برنامه در کشور ببینند و بیمه‌ها نیز همکاری‌ لازم برای پوشش داروها  انجام دهند.

وحید دستجردی گفت: بودجه پزشک خانواده موضوع مهمی در کاهش هزینه‌های مردم است که باید با کمک‌های جانبی از معاونت راهبردی برای حل معضلات در زمینه تجهیزات و افزایش قیمت داروها تلاش شود.به همین منظور مجموعه اقدامات انجام شده در این زمینه را به معاونت راهبردی ارائه کرده و منتظریم تا نتیجه آن را در لایحه‌ای که قرار است ارائه شود ببینیم.

وی اظهار کرد: با همکاری سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی تا پایان سال جاری پنج استان دیگر تحت پوشش برنامه پزشک خانواده قرار می‌گیرند و تامین بودجه توسعه طرح پزشک خانواده در بودجه 92 قرار است لحاظ شود.

دستجردی در خصوص  وضعیت بیمه دندانپزشکی در برنامه طرح پزشک خانواده گفت: سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان بیمه سلامت باید تعهد‌ خود را نسبت به خدمات دندانپزشکی اعلام کنند ولی قبل از اعلام آنان ما نیز کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی را در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی تاسیس کرده‌ایم.

وزیر بهداشت با اشاره به ارائه 3 هزار پست استخدامی دندانپزشک در مراکز بهداشتی و درمانی گفت: 6 هزار مرکز بهداشتی و درمانی در کشور وجود دارد که اگر مجوز استخدام سه هزار دندانپزشک نیز داده شود می‌توانیم حداقل در مراکز خدمات بهداشتی درمانی،‌ خدمات دندانپزشکی را با قمیت دولتی ارائه دهیم.

وی همچنین در مورد تشکیل شورای عالی بیمه سلامت نیزگفت:‌ تقریبا یک سال است که در معاونت راهبردی برای تشکیل این شوراها حضور داشته ایم و پیش نویس شورای عالی نیز آماده شده است اما مابقی اقدامات باید توسط ریاست جمهوری صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha