رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: 87 هزار دانش آموز استثنایی در کشور مشغول به تحصیل هستند که از این میزان حدود 7000 نفر در تهران سکونت دارند.

سید محمد طباطبایی به مهر گفت: به طور کلی دانش آموز استثنایی به فردی اطلاق می شود که از نظر ذهنی ، جسمی و عاطفی یا اجتماعی تفاوت قابل ملاحظه ای با افراد همسن خود داشته و این تفاوت به حدی است که برخورداری وی از آموزش و پرورش، مستلزم تغییراتی در برنامه محتوا و مواد و فضاهای آموزشی عادی و ارایه خدمات آموزشی و توانبخشی ویژه به آن فرد باشد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت : به طور کلی گروه هایی چون ناشنوا و کم شنوا ، نابینا و کم بینا ؛ کم توان ذهنی و دارای اختلالات رفتاری ، معلولان جسمی حرکتی و دانش آموزانی با ناتوانایی های یادگیری خاص و چند معلولیتی در غالب دانش آموزان استثنایی به مدارس خاص این گروه برده می شوند .

طباطبایی خاطر نشان کرد : طبق آخرین آمار ، 87 هزار نفر جزء دانش آموزان استثنایی محسوب می شوند که 7000 نفر از این تعداد در تهران وباقی در دیگر شهرستان ها مشغول به تحصیل هستند .

وی اظهار داشت : این دانش آموزان با یاری این سازمان و به صورت رایگان در سراسر کشور به مدرسه می روند و سرویس رفت و آمد هم به صورت رایگان است ، همچنین این دانش آموزان همزمان می توانند از خدمات توان بخشی و دارویی بهره مند شوند .

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود : اکثر این دانش آموزان از طریق طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی که برای شروع دوره های تحصیلی در سراسر کشور برگزار می شود، شناسایی شده و به مدارس خاص استثنایی معرفی می شوند .

 وی در خاتمه گفت : بیشترین آمار ارائه شده درخصوص این دانش آموزان مربوط به استان های خراسان و تهران است که در نتیجه تعداد مدارس استثنائی هم به مراتب در این استان ها بیشتر است .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha