سلامت نیوز : مدیرکل منابع انسانی سازمان انتقال خون با اشاره به مشکلات حاد منابع انسانی و کمبود نیروهای تخصصی و پشتیبانی در این سازمان بخصوص در مناطق محروم، از انجام مکاتباتی با معاون اول و معاون توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رییس جمهور به منظور اخذ 500 مجوز استخدامی جدید خبر داد.

دکتر سعید صارمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در توضیح راهکارهای جذب نیرو در سازمان انتقال خون، با بیان اینکه این سازمان زیر مجموعه وزارت بهداشت بوده و از قانون خدمات کشوری تبعیت می‌کند، عنوان کرد: بکارگیری نیرو در سازمان در یکی از حالت‌های رسمی، پیمانی، قراردادی و طرحی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در حال حاضر جذب نیروهای قراردادی براساس ضوابط اجرایی بودجه سال 87 تا 91 و تبصره ذیل ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری فقط در صورت خروج نیروی قراردادی به هر دلیلی و هماهنگی با معاونت نیروی انسانی رییس جمهور جهت اخذ موافقت آن معاونت و صدور شماره شناسه امکان‌پذیر است که پروسه زمان‌بر و طولانی خواهد بود.

صارمی با اشاره به اینکه جذب نیروی انسانی به صورت پیمانی و رسمی نیز در صورت وجود مجوز استخدامی و برگزاری آزمون مربوطه امکانپذیر خواهد بود، گفت: در حال حاضر سازمان درحال پیگیری و اخذ سهمیه استخدامی سازمان انتقال خون بر اساس برنامه پنجم توسعه است که در صورت مشخص شدن سهمیه استخدامی، آزمون مربوطه برگزار خواهد شد.

مدیرکل منابع انسانی سازمان انتقال خون افزود: اکنون ممکن‌ترین راه برای تامین نیروی انسانی سازمان از طریق نیروهای طرحی در رشته‌های پزشکی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و کارشناسی بهداشت است. البته سهمیه سازمان انتقال خون به صورت فصلی از طرف وزارت بهداشت به این سازمان ابلاغ و براساس نیاز مراکز خونگیری و استان‌ها توزیع می‌شود.

صارمی با بیان اینکه مانده مجوزهای استخدامی سازمان در برنامه چهارم توسعه 500 مجوز بود که در سال 89 و 90 با برگزاری آزمون استخدامی تامین شد، عنوان کرد: تاکنون بیش از 85 درصد پذیرفته شدگان در این آزمون استخدامی، مراحل تکمیل مدارک را طی و شروع به کار کرده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات حاد نیروی انسانی و کمبود نیروهای تخصصی و پشتیبانی بخصوص در مناطق محروم این سازمان، از انجام مکاتباتی با معاون اول و معاون توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رییس جمهور به منظور اخذ 500 مجوز استخدامی جدید خبر داد.

مدیرکل منابع انسانی سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه برآورد نیروهای انسانی مورد نیاز جهت تعیین سهمیه استخدامی سازمان انتقال خون در برنامه پنجم توسعه 2634 مجوز است، عنوان کرد: این تعداد براساس طرح سطح بندی شبکه خون‌رسانی و تشکیلات پیشنهادی پایگاه‌های انتقال خون تدوین و جهت بررسی به وزارت متبوع ارسال شده است.

وی درباره افزایش سهمیه نیروهای طرحی اختصاص یافته به این سازمان نیز گفت: در این خصوص نیز جلساتی با وزارت بهداشت برگزار شده و برای افزایش سهمیه سازمان، تلاش می‌کنیم.

صارمی ضمن تاکید بر وجود مشکلات نیروی انسانی سازمان و تعداد ردیف‌های بلا تصدی پایگاه‌ها و مراکز خون‌گیری گفت: درخواست مجوز نیروی قراردادی به تعداد 10 درصد پست‌های سازمانی برای هر پایگاه از معاونت نیروی انسانی رییس جمهور انجام شده است که این موضوع نیز در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha