دانشمند ایرانی وزارت کشاورزی آمریکا با انجام تحقیقات گسترده بر روی طیف گسترده ای از بیماری های آلرژیکی و تولید خشکبارهای ضد آلرژیک امیدواری این گروه وسیع از بیمارارن به استفاده از تمامی مواد غذایی را زنده کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، در حالی که آلرژی (حساسیت) نسبت به خشکبارها (گردو، پسته، فندق و ...) در سراسر جهان در حال افزایش است، رقابت جهانی بی سابقه ای نیز در آزمایشگاهها، مزارع مدرن و کلینیک های درمانی و تحقیقاتی سراسر جهان به راه افتاده است تا با ارایه تکنیک های جدید محصولاتی طبیعی که حساسیت زا نباشند تولید شود.

تاکنون دانشمند و محققی موفق به ارایه چنین فناوری نشده است اما به نظر می رسد سهیلا مالکی، دانشمند ایرانی وزارت کشاورزی آمریکا به یافته های امیدوار کننده ای در این زمینه دست یافته باشد.

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، وی در این خصوص گفت : شمار قابل توجهی از محققان و دانشمندان در سراسر جهان تلاش گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده اند چون این مساله کاملا حیاتی است.

این دانشمند ایرانی در میان معدود محققان جهان جای دارد که با استفاده از تحقیقات و یافته های ژنتیکی به تولید نسلی جدید اصلاح شده از آنها امیدوار است. تفاوت تحقیقات این دانشمند برجسته در این است که سایر محققان جهانی پس از برداشت محصول به اصلاحاتی در آنها می پردازند. با این حال پزشکان و بیماران بیشماری در سراسر جهان معتقدند که این روش نتوانسته است ترس استفاده از آنها را برطرف کند اما به نظر می رسد که تحقیقات سهیلا مالکی به برطرف شدن ترس جهانی از این مساله در آینده ای نزدیک منجر شود.

به گزارش مهر، تحقیقات وی تا به آن حد موثر بوده است که سرویس تحقیقات کشاورزی آمریکا به عنوان آژانس اصلی تحقیقات علمی وزارت کشاورزی این کشور، در ماههای گذشته با تقدیر از وی کمک های مالی قابل توجهی در اختیار وی قرار داده است.

سهیلا مالکی متولد ایران بوده و در کلیولند آمریکا بزرگ شده است. وی مدرک کارشناسی خود دررشته شیمی را از دانشگاه تنسی آمریکا اخذ کرده و از دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس نیز دکتری خود را در رشته بیوشیمی و بیولوژی مولکولی اخذ کرده است.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha