سلامت نیوز : یک متخصص زنان و زایمان سوزاندن زخم دهانه رحم را یک گام مثبت برای بارداری دانست و اظهار داشت: دارو درمانی اولین گام برای درمان زخم‌های رحمی است و استفاده از پمادها به دلیل برخورد مستقیم آن با زخم رحمی منجر به خونریزی آن می‌شود که این یک امر طبیعی است.

دکتر صدیقه امانی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: زخم دهانه رحم هرگونه تغییر رنگ، التهاب و عفونت دهانه رحم است که ورود ویروس و باکتری به داخل رحم و سرطان دهانه رحم موجب بروز زخم‌های رحمی و بدخیمی بافت دهانه رحم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از طریق تست پاپ اسمیر می توان به بیماری زخم دهانه رحم پی برد، گفت: زخم دهانه رحم با علائمی نظیر درد ناحیه شکم، سوزش و خارش دهانه رحم شروع خواهد شد که می توان از طریق مراجعه به پزشک زنان و انجام دادن تست پاپ اسمیر این بیماری را تشخیص داد.

این متخصص در ادامه با بیان اینکه تست پاپ اسمیر فقط در زنان متاهل انجام می شود، اظهار داشت: زنان متاهل فقط به زخم دهانه رحم مبتلا خواهند شد و در بین مجردها این بیماری بروز نمی‌کند.

دکتر امانی دارو درمانی را اولین گام برای درمان زخم دهان رحم دانست و افزود: اگر مصرف داروهایی که از طریق پزشک زنان تجویز خواهد شد اثرگذار نبود دوباره دوره جدیدی از همان داروهای تجویزی را استفاده می کنیم تا این بیماری برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از پماد جهت درمان زخم‌های دهانه رحمی به دلیل برخورد مستقیم آن با زخم رحم منجر به خونریزی و لکه بینی در آن خواهد شد که این یک امر طبیعی است و افراد نباید نسبت به آن نگران باشند.

این متخصص سوزاندن زخم‌های رحمی را گام بعدی در درمان آن ذکر کرد و اظهار داشت: اگر دارو درمانی برای این بیماری اثرگذار نبود می توان اقدام به سوزاندن این زخم ها کرد که سوزاندن آن منجر به رفع عفونت از دهانه رحم و به دنبال آن یک گام مثبت برای بارداری خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه زنان باردار به ندرت دچار زخم دهانه رحمی می‌شوند، گفت: با توجه به اینکه زنان قبل از باردار شدن ابتدا اقدام به رفع عفونت های رحمی از طریق مراجعه به پزشک زنان می کنند و این امر یک راهکار مثبت برای افزایش ایمنی در برابر عفونت است به ندرت دچار زخم‌های رحمی خواهند شد و در صورت ابتلا به این بیماری می توانند از آنتی بیوتیک‌ها برای رفع آن استفاده کنند.

دکتر امانی در پایان تاکید کرد: زنان متاهل باید یک بار در سال اقدام به انجام تست پاپ اسمیر کنند که این عمل موجب تشخیص زخم های رحمی و سرطان خواهد شد تا در صورت ابتلا به این بیماری هرچه زودتر برای درمان آن اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha