سلامت نیوز : یک متخصص قلب و عروق، با بیان اینکه بیش از 90 درصد بیماری‌های مادرزادی قلب در دوران جنینی قابل تشخیص است، گفت: لازم است مادرانی که سابقه خانوادگی بیماری‌های قلبی و عروقی دارند قبل از تصمیم به بارداری و همچنین در دوران بارداری جهت پیشگیری از ابتلای نوزاد به این بیماری به متخصصان قلب و عروق مراجعه کنند.

دکتر نیلوفر سمیعی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه بسیاری از بیماریهای مادرزادی دریچه قلب در نوزادان از همان هفته‌ها و یا ماههای اول قابل درمان هستند، اظهار کرد: در گدشته به دلیل نبود علم تشخیصی در دوران جنینی، درصد بسیاری از این بیماران در سنین کودکی از بین می رفتند در حالی که بسیاری از این بیماران اگر بیماری آنها تشخیص داده شود در همان دوران کودکی قابل درمان هستند.

این متخصص قلب و عروق یادآور شد: خوشبختانه نیاز جامعه ما مانند جوامع پیشرفته به سمتی پیش رفته است که بسیاری از بیماران دریچه مادرزادی به سنین باروری برسند و بتوانند بچه دار شوند ولی متاسفانه دانش همه ما در مورد اینکه چه برخوردی با این بیماران داشته باشیم کافی نیست.

وی همچنین افزود: متاسفانه در بسیاری از مواقع پزشکان ما به یک جواب ساده اکتفا می کنند و به بیمار توصیه می‌کنند شما بهتر است بچه دار نشوید و خانواده‌ها را از بچه دار شدن محروم می‌کنیم و یا حتی در برخی اوقات، بیمار را به یک حاملگی پرخطر سوق می دهند.

دکتر سمیعی در پایان مراقبتها و درمان های بیماری مادرزادی دریچه ی قلب را یک کار جمعی از متخصصین مختلف خواند و گفت: توصیه می‌شود مادرانی که سابقه خانوادگی در بیماریهای قلبی و عروقی دارند قبل از تصمیم به بارداری و همچنین در دوران بارداری متخصصین زنان، متخصصین بیهوشی و قلب مشاوره های لازم را به عمل آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha